انقلاب اسلامی می تواند منادی حرف نو در جهان باشد

حداد عادل با بیان اینکه باید طرح نویی در جهان ایجاد کرد بیان کرد: اهمیت انقلاب اسلامی در این است که می تواند منادی این حرف نو در جهان باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز یکشنبه دهم تیر در مراسم گرامیداشت روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان که در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: بنده شاهد به وجود آمدن، بالیدن و رشد این سازمان بوده ام. شهید آیت الله رئیسی به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعتقاد داشت و از این سازمان حمایت جدی کرد. بنیاد سعدی را با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی راه اندازی کردیم و بنیاد سعدی خود را از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جدا نمی داند.

وی با اشاره به اشغال فلسطین توسط اسرائیل تصریح کرد: ۷۵ سال پیش عده‌ای از آن سر جهان به فلسطین آمدند و این سرزمین را با حمایت دولت های آمریکا و انگلیس غصب کردند و دائم مردم مظلوم فلسطین را مورد ظلم و ستم قرار می دهند. اشغالگران با شعار "مردم بی سرزمین، سرزمینی بی مردم" کشور فلسطین را اشغال کردند. فلسطین با تاریخ و تمدنی و فرهنگی عظیم خود از نظر پشتیبانی بین المللی مردمی بی سرزمین است.

حداد عادل اظهار کرد: بسیاری از کشورها در موضوع غزه با همه فلسفه ها ،معیارها ،سازمان های بین المللی و منشورهایی که تصویب کردند، هنوز هم شرمنده تاریخ هستند و به هیچ کدام از آن چیزهایی که دم زدند، پایبند نبودند.

وی اظهار کرد: دنیا واقعا به یک فکر نو، فرهنگ نو و به یک حرف متفاوت نیاز دارد. این حرف هایی که بعد از جنگ دوم جهانی و دوره رنسانس زدند، امروز به دنبال این هستند که خداوند را بردارند و انسان را جایگزینش کنند.

حداد عادل با بیان اینکه باید طرح نویی در جهان ایجاد کرد بیان کرد: اهمیت انقلاب اسلامی در این است که می تواند منادی این حرف نو در جهان باشد. بنابراین باید خداوند را دوباره به صحن جامعه و عالم سیاست و جهان برگردانیم. خداوند باید پشتوانه اخلاق در جهان باشد، اخلاقی که خداوند پشتیبان آن نباشد، می شود همین روزگاری که مشاهده می کنیم. همین که دم از عدالت، آزادی و حقوق بشر و مردم سالاری می زنند ولی در عمل هر کسی کار خود را می کند و به هیچ کدام از این اصول پایبند نیستند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه اگر خدا نباشد، انجام هر کاری در جهان مجاز است افزود: انقلاب اسلامی خدا را از کلیساها بیرون و آن را به صحن جامعه آورد لذا فرهنگ اسلامی حرف تازه ای در این حوزه دارد. رایزنان فرهنگی ما باید به تفاوت بنیادی فکری و معنایی جمهوری اسلامی عنایت داشته باشند و این چراغ را روشن نگه دارند.

کد خبر 1770524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha