دولت آینده نگاه شهید رئیسی در حوزه فرهنگ و هنر را دنبال کند

اسماعیلی از رییس جمهور آینده کشور خواست تا مسیر دولت مردمی را با قوت در حوزه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ خبرگزاری شبستان، «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه دهم تیر ماه) در حاشیه مراسم گرامیداشت روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان که در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دیپلماسی فرهنگی کاملا بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرا می شود.خوشبختانه امروز در اکثر کشورهای مهم دنیا نمایندگان فرهنگی قوی ما مشغول به فعالیت هستند.

اسماعیلی در ادامه تصریح کرد: در اکثر سفرهایی که شهید آیت الله رییسی به کشورهای منطقه داشتند، بخش فرهنگی نیز حضور قوی و مثمرثمری داشت، شاید در این سفرها بیش از اینکه تفاهم نامه های اقتصادی، عمرانی و صنعتی امضا کنیم، تفاهم نامه های فرهنگی و هنری امضا می کردیم. در سفر آخرمان به سریلانکا، پنج تفاهم نامه داشتیم که چهار تا از آنها را بنده به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کردم لذا این نشان می دهد که دولت به این مسئله توجه جدی داشته و شرایط بسیار خوبی هم داریم. ضمن اینکه به لحاظ زیرساخت های بودجه ای و پشتیبانی نیز این دوره اصلا قابل قیاس با سالی نیست که ما دولت را تحویل گرفتیم. در دوره جدید تلاش شده دوستانی در این مسئولیت حضور داشته باشند که بیشترین تخصص، تعهد و اشنایی با موضوعات را داشته باشند و شاهد یک ارتقای چشمگیر تعاملات فرهنگی بودیم. 

وزیر ارشاد با اشاره به پیش بینی جشنواره های حوزه شانگهای بیان کرد: آیت الله رییسی ریل گزاری ها را در این دولت انجام دادند. ما در یک مرکب آماده ایم؛ یک راکب خوب هم می خواهد که این مسیر را ادامه دهد؛ بنابراین فضا برای تعاملات فرهنگی و گسترش ارتباطات آماده است.

وی در ادامه تصریح کرد: از رییس جمهور آینده کشورمان این درخواست را داریم که مسیر دولت مردمی را با قوت در حوزه فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ادامه دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه موسیقی بعد از ۴۵ سال یک سند جامع کامل با همه اقتضائاتش به تصویب شورای عالی رساندیم. گفت: در این شورا، مدیر حوزه های علمیه، سران سه قوه و همه شخصیت های موثر حقیقی و حقوقی فرهنگی کشور حضور دارند، با ابلاغ یک رئیس جمهور فقیه که خود دانشمند است، ابلاغ کرده و مسیر آماده است. همه مسائل حل شده و یکی هم این است.  ضمن اینکه مهمترین مسائل ما قوانین و اسناد بالادستی بود. فراهم است و امید است بتوانیم شاهد ادامه این راه باشیم. 

اسماعیلی با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات خاطرنشان کرد: آرای انتخابات در کشور ما یک امر واقعی و متعلق به مردم است. در این انتخابات پرشور از همه گروه های سیاسی در صحنه حاضر بودند. این اتفاقی (شهادت رییس جمهور و همراهانش) که در کشور ما رخ داد؛ اگر در هر جای دیگر دنیا رخ می داد، حتما یک پس لرزه های اجتماعی، سیاسی و امنیتی داشت در حالی که فضای کشور ما در این مدت کوتاه آماده انتخابات شد و این انتخابات با حضور همه گروه های سیاسی برگزار شد. به قدری رقابت میان کاندیداها نزدیک و شانه به شانه بود که در مرحله اول امکان کسب حداقل ۵۰ درصد از آرای شرکت کنندگان فراهم نشد و به دور دوم راه یافت که در جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که یک رییس جمهور با پشتوانه و آرای بالا برای اداره کشور توسط مردم انتخاب شود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر را هم مطابق با ضوابط و مقررات ارتقا دادیم. تمرین کردیم که اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در قالب قانون عمل کنند. حاکمیت هم با زبان قانون با این اهالی صحبت کند. زبان قانون و در عین حال با زبان هنر و آیت الله شهید ما در کمتر جلسه فرهنگی هنری بود که دعوت کنیم و حاضر نشوند و تک تک پاسخگوی اهالی فرهنگ و هنر نباشند که آخرین آن در ماه مبارک رمضان بود که در سالن بعد از افطار نشستند چند ساعت تا تک به تک هنرمندان درباره مشکلاتشان با ایشان صحبت کنند و در آنجا دستور حل مشکل را بدهند.

کد خبر 1770533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha