برای معضلات اصلی بازار برنامه داریم

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در بازار تهران در جمع بازاریان، تأکید کرد: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در بازار تهران در جمع بازاریان، گفت: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم.

جلیلی افزود: بازار قلب اقتصاد کشور است و ما به ویژه پس از مشکلات اقتصادی که برای مردم از سال ۹۷ ایجاد شده است، سه چهار جلسه مفصل با اصناف مختلف داشته‌ام تا به آنچه مانع کسب و کار و پیشرفت است جمع‌بندی شود.

وی افزود: با مشورت و گفت‌وگو با بازاریان و اصناف درباره ۱۷ موضوع به جمعبندی رسیدیم که اگر انشالله حل شود تحول مثبتی در بازار ایجاد و همه منتفع خواهند شد.

نامزد چهاردهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری گفت: دستگاه‌هایی با پول بیت‌المال تحت عنوان دولت شکل گرفته تا به مردم خدمت کنند. مردم وقتی از جلوی این دستگاه‌ها رد می‌شوند باید احساس کنند که اینجا پناهگاهی است که قرار است پشتیبان من باشد نه اینکه بگویند خدا نکند سروکارمان به فلان اداره بیفتد.

جلیلی عنوان کرد: دستگاه‌هایی با پول بیت‌المال تحت عنوان دولت شکل گرفته تا به مردم خدمت کنند. مردم وقتی از جلوی این دستگاه‌ها رد می‌شوند باید احساس کنند که اینجا پناهگاهی است که قرار است پشتیبان من باشد نه اینکه بگویند خدا نکند سروکارمان به فلان اداره بیفتد.

جلیلی با بیان اینکه بهبود وضع اقتصادی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ما است، تصریح کرد: ما برنامه‌های کلان و جزئی برای بهبود معیشت مردم در نظر گرفته‌ایم و در مورد این مساله در مناظره‌های تلویزیونی توضیح دادم.

جلیلی مطرح کرد: وضع معیشتی و اقتصادی مردم با برنامه‌های مدونی که تنظیم کرده‌ایم، بهتر می‌شود؛ من همه مردم ایران را دوست دارم و برای آنها آرزوی آرامش و خوشبختی دارم. بنابراین شرایط اقتصادی را درک می‌کنم و برنامه مدونی دارم که قابلیت اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه مساله امروز ما اقتصاد و معیشت مردم است، تاکید کرد: ما به این موضوع واقف هستیم و به محض شروع به کار دولت چهاردهم مردم بهبود وضعیت اقتصادی را حس می‌کنند چراکه من از همین قشر مردم هستم و شرایط آنها را درک می‌کنم.

جلیلی افزود: من به آقای پزشکیان احترام می‌گذارم اما امروز مردم باید انتخاب کنند که کدام مسیر برای کشور مناسب است: بهبود وضعیت اقتصادی و جهش اقتصادی یا بازگشت به دورانی که اقتصاد کشور به برجام گره خورده بود.

وی گفت: هزینه‌هایی که توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بابت حقوق و دستمزد، آب و برق و... هزینه می‌شود این در حالی است که هزینه باید بابت کاری پرداخت شود و خدمتی به مردم ارائه شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه اخلالی وجود داشته باشد که خدای ناکرده نه تنها خدمتی به مردم صورت نگیرد بلکه مردم نگران باشند که سر و کار آنها به اداره یا فلان بانک بیفتد در واقع هزینه‌ای که می‌شود در جهت منفی است و اثرگذاری لازم را ندارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۱۰، ۱۱ سال است که با صنوف مختلف جلسات متعدد برگزار کردیم و تا حد امکان سخنان آنها را شنیده‌ایم همچنین راه حل‌های آنها را نیز پیدا کرده‌ایم و امروز به جمع‌بندی‌های روشن رسیده‌ایم که در مناظره‌ها و باحثه‌ها مطرح شده است.

وی تاکید کرد: اعتقاد داریم امروز که وارد عرصه انتخابات شده‌ایم این برنامه‌ها باید از روز شنبه شروع شود و راه حل‌ها اجرا شود نه اینکه بعد از انتخاب بررسی کنیم که حالا چه کاری باید انجام شود.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام ستاد انتخابات، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

کد خبر 1770538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha