تدارک نمایش‌های ویژه در تالارهای تئاتر کودک همزمان با ماه محرم

سالن‌های تئاتر کودک و نوجوان به دلیل همزمانی روزهای عزاداری محرم و صفر با تابستان، نمایش‌های مناسبتی را برای اجرا در این روزها در نظر گرفتند که ویژه این گروه‌های سنی است. این برنامه‌ها تابستان امسال در قالب نمایش‌های صحنه‌ای و میدانی در تالار هنر و مرکز تولید تئاتر کانون به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ایران تئاتر نوشت: با آغاز روزهای بلند و گرم تابستان آن هم پس از پایان امتحانات نفس‌گیر خرداد، قطعا نمایش‌های ویژه کودکان و نوجوانان می‌توانند بخشی از اوقات فراغت این گروه سنی را پر کنند. آثاری که در ترکیب شیرین و جذاب رنگ، نور، موسیقی و کلام کودکان و نوجوانان را به دنیای شگفتی‌ها دعوت می‌کند تا در این مسیر هم از جذابیت‌های دیداری و شنیداری بهره‌مند شوند و هم اندیشیدن را بیش از پیش بیاموزند.

تالار هنر و سالن‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان دو مرکز نمایشی اختصاصی و فعال برای تولیدات نمایشی ویژه کودکان و نوجوانان هستند. تابستان امسال با محرم و صفر و روزهای عزاداری سید و سالار شهیدان همزمان شده و تالارهای نمایشی کودک، اجراهایی را مناسب این روزها در نظر گرفتند که در سال‌های گذشته با استقبال خانواده و تماشاگر کودک و نوجوان همراه شده و امسال هم به روال گذشته، این اجراها در این دو مرکز تئاتر ویژه کودک و نوجوان به اجرا درمی‌آیند. در این گزارش مروری بر این اجراهای مناسبتی خواهیم داشت. 

نمایشنامه‌خوانی در تابستان

«بچه گرگ استثنایی» به نویسندگی حمیدرضا پاسوار با دراماتورژی و کارگردانی متین حسنی‌پور در حال حاضر تنها اثر نمایشی تالار هنر است که در ادامه روند اجرای خود تا ۱۹ تیر ساعت ۱۹:۳۰ در این تالار هنر میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

این اثر داستان بچه گرگی را به نمایش می‌گذارد که قرار است بعد از پدرش رئیس گله‌گرگ‌ها شود اما یک روز که با پدرش به شکار می‌رود صدایی می‌شنود که زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

برنامه‌های مناسبتی تالار هنر با توجه به ایام سوگواری سومین امام شیعیان که قرار است در قالب نمایشنامه‌خوانی برای کودکان و نوجوانان اجرا شود، به‌زودی اعلام خواهد شد.

همچنین این سالن نمایشی پس از دهه اول محرم میزبان آثار نمایشی مجتبی مهدی و ناصر آویژه  دو کارگردان باسابقه و فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان خواهد بود.

اجرای نمایش‌های مناسبتی در مرکز تولید تئاتر کانون

همچنین سعید زین‌العابدینی، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های تابستانی این معاونت گفت: «در حال حاضر چهار اثر نمایشی ویژه گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان در تالارهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روی صحنه است.»

او ادامه داد: «نمایش «لاک پشت و خرگوش» به کارگردانی سعید صادقی ویژه خردسالان در پلاتو آینه مرکز تئاتر در ساعت ۱۷ اجرا می‌شود. «دنیای صدرنگ به کارگردانی حمیدرضا حسینعلی ویژه کودکان و نوجوان در سالن گلستان مرکز تئاتر و در ساعت ۱۷:۳۰ روی صحنه می‌رود.  «نیست، نیست، کلوچه نیست» دیگر اثر نمایشی ما به کارگردانی پویا شش‌پری که براساس کتاب‌های کانون کودکان و نوجوان به نگارش درآمده و تولید شده هم در ساعت ۱۸:۳۰ در سالن بوستان اجرا می‌شود. همچنین نمایش «کتابخورها» به کارگردانی اسماعیل رحیمی‌سروش ویژه کودکان و نوجوانان هم ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سینما تئاتر روی صحنه است.»  

این مدیر هنری با اشاره به برنامه‌های مناسبتی ویژه ایام محرم و صفر بیان کرد: « طبق سنوات گذشته در حال تولید آثار نمایشی ویژه ایام عزاداری سیدالشهدا هستیم که این آثار بعد از عاشورا و تاسوعای حسینی روی صحنه میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.»

او ادامه داد: «در بخش نمایش‌های میدانی نیز در محوطه مرکز تئاتر ویژه برنامه‌های ترکیبی شامل نقالی، منقبت‌خوانی، پرده‌خوانی و نمایش میدانی خواهیم داشت که همزمان با شب‌های تاسوعا و عاشورا تا سومین روز شهادت امام حسین (ع) اجرا خواهند شد. و همانظور که ذکر شد پس از این سالن‌های نمایشی با آثاری متناسب با ایام محرم و صفر میزبان مخاطبان خواهند بود.»

کد خبر 1770669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha