آیین نکوداشت مقام علمی غلامعلی حدادعادل

آیین نکوداشت مقام علمی و ادبی غلامعلی حدادعادل، استاد فلسفه، ادیب و سیاست‌مدار کشورمان به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی امروز دوشنبه (۱۱ تیر) در محل تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ در این آیین با تبریک روز مباهله، گفت: اوایل تشکیل دولت انقلابی و مردمی برای تجلیل از دانشمند فرزانه دکتر حدادعادل در جلسه‌ای حاضر شدم و عرض کردم وزارت فرهنگ وظیفه دارد جلسه‌ای در شأن مقام رفیع علمی ایشان برگزار کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، افزود: آقای شالویی این انجمن را احیا کردند و در فرصت اندکی که از مدیریت ایشان بر انجمن می‌گذرد شاید نزدیک به سیصد جلسه بزرگداشت مفاخر علمی کشور را برگزار کردند.

اسماعیلی ادامه داد: چندی پیش به سبزوار رفته بودم و دیدم مزار مرحوم سبزواری در وسط میدانی قرار گرفته و هیچ علامتی نداشت به آقای شالویی گفتم سریعا بنایی برای ایشان احداث کنیم که با همکاری مجموعه های استان و شهرستان بنای خوبی برای ایشان احداث شده است.

وزیر فرهنگ با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی هنری صورت گرفته در دولت سیزدهم گفت: اقلیم های فرهنگی را در کشور در نظر گرفتیم و در شهر «خوی» این کار را شروع کردیم، انشاالله بزرگراه حکمت بین زنجان و همدان (محل تولد سهروردی و مدفن ابن‌سینا) افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در طوس هم باغ مفاخر طوس را آماده می‌کنیم؛ در این شهر نزدیک به چهارصد شخصیت از فقها و عرفا حضور دارند، خراسان بزرگ از کانون های بزرگ تمدنی جهان اسلام است و باغ مفاخر طوس هم افتتاح خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مفتخر هستیم در تالار وحدت میزبان اهالی فضل، ادب و دانش، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه بزرگانی باشیم که به پاس یک عمر تلاش و مجاهدت مرد دوست داشتنی حوزه فرهنگ و ادب و دانش ایران زمین استاد غلامعلی حدادعادل گرد هم آمدند.

اسماعیلی گفت: خدای بزرگ را شاکر هستیم که جمهوری اسلامی چنین شخصیت فرهیخته و اهل فرهنگی را در حوزه سیاست دارد و از نشانه های فرهنگی بودن نظام جمهوری اسلامی وجود چنین شخصیت هایی است که در راس آن امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب هستند که وجود ایشان برای همه ما موهبتی بزرگ به‌شمار می‌آید.

وزیر فرهنگ افزود: جلسات سالیانه شعر رهبری، تقریظ‌های ایشان به آثار نوشتاری، حضور ایشان در سیاست‌گذاری نمایشی و دقت ایشان در این حوزه موهبت است.

وی افزود: آقای حدادعادل در عرصه های مختلف سیاسی کشور حضور داشتند و استاد عزیز در مجلس ششم که شرایطی ویژه داشت وارد مجلس شدند و به خوبی از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی صیانت کردند؛ در قامت ریاست قوه مقننه در مجلس هفتم تلاش کردند این نهاد را در تراز انقلاب اسلامی قرار دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ایشان هرجا نقش آفرینی کردند محل درس آموزی برای همه ما بوده و در حوزه کار فرهنگی از ابتدای انقلاب بسیاری از کتب درسی که ما دانش‌آموزان دهه شصت خواندیم و به واسطه آنها با عظمت و مفاخر ایران بزرگ آشنا شدیم یا توسط ایشان تالیف شده بود یا تحت نظر ایشان بود؛ انشاالله خداوند متعال حضور ایشان را در عرصه های مختلف پرنشاط و مبارک قرار دهد.

وزیر فرهنگ گفت: عازم سفر خوزستان هستم و امشب مراسم اربعین رئیس جمهور شهید در این استان برگزار می شود؛ مردم اهواز به آقای رییس جمهور عاطفه زیادی داشتند، ایشان در دوره کوتاه ریاست‌جمهوری نزدیک به ده بار به استان خوزستان سفر کردند.
،
وی افزود: یاد و خاطره رییس‌جمهور شهید انقلابی و با کفایتمان را گرامی می داریم و انشاالله خداوند متعال دل‌های مردم را در انتخابات پیش رو به انتخاب اصلح رهنمون کند و این مسیر پربرکت با حضور مردم و انتخابی شایسته تداوم یابد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برای آقای حدادعادل در همه عرصه‌ها آرزوی توفیق بیشتر دارم و خدمتی که دکتر عادل به حوزه علوم انسانی کردند شایسته تقدیر است و با شورای تحول در علوم انسانی اتفاق عظیمی در دانشگاه ها رخ داد.

کد خبر 1770709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha