جشنواره امامت و مهدویت مروج گفتمان انتظار است

جعفری گفت: از آنجا که جشنواره امامت و مهدویت مروج گفتمان انتظار است از این نظر نیز خدمتی که دست اندرکاران جشنواره در این زمینه انجام می دهند عبادت تلقی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از موسسه امامت و مهدویت، سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد امامت و مهدویت گفت: به مصداق حدیث «ذکر علی عباده»، جلساتی که دور هم جمع می شویم و درخصوص امامت و مهدویت صحبت می کنیم و راهکارهای  ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام  تبادل نظر  می شود، کل جلسه عبادت است. 

وی افزود: از سوی دیگر پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: بعد از ایمان به خدا انتظار فرج بالاترین عبادت است، بنابراین از آنجا که جشنواره امامت و مهدویت نیز مروج گفتمان انتظار است از این نظر نیز خدمتی که دست اندرکاران جشنواره در این زمینه انجام می دهند عبادت تلقی می شود.

جعفری با بیان اینکه امروزه کاری که معاونت علوم تربیتی و مهارتی در حوزه مدارس پایه ریزی نموده است، تصریح کرد: قرارگاه های دانش آموزی در گستره ی جغرافیایی کشور، با هدف ترویج گفتمان امامت و مهدویت ایجاد کرده، کار فرهنگی بی‌نظیری است که چون برآمده از دل های پاک و صادق جوانان و نوجوان دانش آموز است، لاجرم بر دل نشسته و به الگویی برای سایر حوزه های مرتبط تبدیل شده است.

مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت یادآور شد: این امر کار تربیتی عمیق و سنجیده ای است که با تدبیر و ابتکار جناب دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای علم، حکمت، اهتمام و مدیریت و همکاری  همکاران پرتلاش در حوزه امور مدارس سما در استان ها و ستاد مرکزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: آنچه که راجع به جشنواره امامت و مهدویت باید بدانیم این است که جشنواره امامت و مهدویت برآمده از سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال ۱۴۰۰ تدوین شده است و در این سند عصاره و چکیده  حوزه فرهنگی آن توجه بر امر معنویت است که با تمرکز بر ماه‌های مبارک رجب و شعبان، ماه‌هایی که مقام معظم رهبری این ایام را بهار معنویت می دانند، فضای دانشگاه با کنش‌گری دانشجویان و اساتید بتواند برخوردار از ظرفیت معنوی مناسبت های ماه مبارک رجب و شعبان بویژه میلاد با سعادت امام علی علیه‌السلام و میلاد قهرمانان کربلا و سالروز میلاد منجی عالم بشریت شود.

جعفری گفت: طبیعی است که برای بهره مندی از این ظرفیت باید ساز و کار مناسب  آن را پیش بینی نمود، لذا با مصوبه هیأت رئیسه  دانشگاه تشکیلاتی به نام «بنیاد فرهنگی هنری امامت و مهدویت» شکل گرفت. پس از آن طرح برگزاری جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت» در دستور کار بنیاد قرار گرفت، در ابتدا به صورت آزمایشی با ۱۰ استان شروع به کار نمود و با استقبال کم نظیری که از این جشنواره به عمل آمد، در سال دوم به کل کشور تسری نمود و متعاقب آن با عضویت مدارس سما در این جشنواره در سومین دوره ۳۱ استان و ۴۱ واحد دانشگاهی و ۶ قرارگاه دانش آموزی میزبانی جشنواره را عهده دار شد.

مدیرعامل موسسه امامت و مهدویت اضافه کرد: و اینک که چهارمین دوره جشنواره را در پیشرو داریم این جشنواره در ۵۲ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۲ قرارگاه دانش آموزی مدارس سما برگزار می شود.

گفتنی است؛ جشنواره امامت و مهدویت از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود.

لازم به توضیح است که افتتاحیه در مشهد مقدس و اختتامیه در شهر مقدس قم خواهد بود.

کد خبر 1770742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha