اخراج نماینده مسلمان از سنای استرالیا به دلیل حمایت از کشور فلسطین

حزب حاکم کارگر استرالیا، سناتور مسلمان سنا را به دلیل حمایت از پیشنهاد «حزب سبز» برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل از عضویت مجلس تعلیق کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، حزب حاکم کارگر استرالیا، سناتور مسلمان،«فاطیما پیمان» را به دلیل حمایت از پیشنهاد «حزب سبز» برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل از عضویت در گروه سنا تعلیق کرد.

بر اساس گزارش «ای‌بی‌سی نیوز» استرالیا، حمایت «فاطیما پیمان» از تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن فلسطین در ۲۵ ژوئن، جنجال‌هایی را در حزب کارگر برانگیخت.

این حزب اعلام کرد که نخست‌وزیر و رهبر حزب کارگر، «آنتونی آلبانیزی»، حق پیمان برای شرکت در جلسات گروه کارگری را به‌طور نامحدود به حالت تعلیق درآورده است.

پیمان عبور از صحن علنی مجلس را سخت ترین تصمیمی توصیف کرد که باید می گرفت.

او به خبرنگاران گفت: هر قدمی که از سطح سنا برمی‌داشتم احساس می‌کردم که یک مایل راه رفته‌ام، اما می‌دانم که این پله‌ها را به تنهایی طی نکرده‌ام و افکار عمومی مردم با من است.

«فاطیما پیمان» افزود: من با استرالیایی‌هایی که در خیابان‌ها جلوی من را گرفتند و به من گفتند تسلیم نشو، قدم زدم. من با اعضای درجه یک حزب کارگر که به من گفتند ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم قدم زدم. من با ارزش‌های اصلی حزب کارگر یعنی برابری، عدالت، انصاف و حمایت از افراد بی‌صدا و ستمدیدگان کار کرده‌ام.

پیشنهاد سبزها برای به رسمیت شناختن فلسطین برای دومین بار در ۲۵ ژوئن توسط سنا رد شد، اما فاطیما پیمان تنها نماینده‌ای است که هنوز بر حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین برای نجات فلسطینی‌ها مصمم است، حتی اگر به قیمت اخراج او تمام شود.

در سال ۲۰۲۲، پیمان اولین سناتور با حجاب بود که وارد مجلس سنای استرالیا شد و تنها عضو حزب کارگر بود که از به رسمیت شناختن فلسطین حمایت کرد و در نهایت منجر به تعلیق او از جلسه حزب از ابتدای ژوئیه شد.

حزب کارگر به همه نمایندگان خود در پارلمان اعلام کرده است که از تصمیمات جمعی حمایت کنند وگرنه با احتمال اخراج مواجه خواهند شد.

کد خبر 1770746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha