نقش بانوان و خانواده در سوریه بررسی شد

کارگاه تخصصی ویژه مسائل بانوان و خانواده با موضوع «توجیه خانواده و بررسی اهداف، ابعاد و ضرورت آن در حمایت از خانواده» از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه به منظور تعمیق روابط و گسترش همکاری‌های مؤثر با مراکز فرهنگی در سوریه به ویژه حوزه خانواده و بانوان اقدام به برگزاری سلسله نشست‌ها و وبینارهای دوره‌ای فرهنگی و اجتماعی کرده است.

در این راستا، کارگاه تخصصی ویژه مسائل بانوان و خانواده با موضوع «توجیه خانواده و بررسی اهداف، ابعاد و ضرورت آن در حمایت از خانواده» با حضور حمیدرضا مختص‌آبادی، رایزن فرهنگی کشورمان در دمشق و جمعی از فرهیختگان، مدیران و مسئولان مراکز و مؤسسات فعال در حوزه زنان، استادان دانشگاه، شاعران و علاقه‌مندان برگزار شد.

این کارگاه تخصصی با سخنرانی و تشریح موضوع جایگاه بانوان در جامعه توسط رایزن فرهنگی کشورمان در دمشق آغاز شد و سپس با سخنرانی «مجید دهقان» محقق و متخصص مطالعات زنان و خانواده دانشگاه ادیان و مذاهب ایران به عنوان میهمان ویژه ادامه یافت.

این استاد دانشگاه، حمایت از خانواده و بانوان را یکی از ضروری‌ترین عرصه‌های جامعه دانست و پیرامون مسائل مشاوره‌ای خانواده و اهمیت آن با توجه به تحولات زندگی معاصر، جنگ نرم و چگونگی حفظ خانواده‌ خصوصاً فرزندان از توطئه‌های خطرناک دشمنان و تقویت روحیه مقاومت در نسل آینده به ایراد سخنرانی پرداخت.

همچنین، بررسی تغییرات اجتماعی و چالش‌های بزرگ پیش‌روی خانواده‌ها به ویژه اقتصادی و تأثیر آن بر ساختار خانواده خصوصا در پرتو تحولات فناوری و پیشرفت علمی، فشارهای روانی و عاطفی پس جنگ‌ها و بحران‌های منطقه‌ای و تأثیر آن بر تربیت، پرورش و ارتباطات خانوادگی و ارائه رویکردهای مختلف مربوط به خانواده نیز در این ادامه این کارگاه تخصصی مورد تبادل نظر  شرکت کنندگان قرار گرفت.

کد خبر 1770747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha