گفتار و انتخاب الفاظ حاکی از طرز تفکر و شخصیت افراد است

مدرس نهج‌البلاغه در واکنش به مناظرات نامزدهای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: کسی که در گفتارش از الفاظ نامناسب استفاده می کند در دولتش نیز از وزیران و افراد نامناسب استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام منصور کمالی از اساتید حوزه علمیه و مدرس نهج‌البلاغه در واکنش به مناظرات طی یادداشتی کوتاه تصریح کرد: کسی که در گفتارش از الفاظ نامناسب استفاده می کند در دولتش نیز از وزیران و افراد نامناسب استفاده خواهد کرد.
در این یادداشت آمده است: در نقد شخصیت یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری که مدام از نهج البلاغه می‌خواند همین بس که به رهبر فرزانه و حکیم انقلاب نسبت اِعمال سلیقه‌ی شخصی داد و از امری با تعبیر اینکه رهبری خوشش می آمد یاد کرد.
سردار دل‌ها سلیمانی شهید که خاری در چشم دشمنان و استخوانی در گلویشان بوده و می باشد را موی دماغ آمریکا خواند.
این صرف یک اشتباه گفتاری نیست بلکه در همان نهج‌البلاغه ای که او از آن دم می‌زند چنین آمده است که انسان زیر زبان خود پنهان است (حکمت ۱۴۸)   و در طریق شناخت مردمان می فرماید: سخن بگویید تا شناخته شوید چرا که انسان زیر زبان خود پنهان است (حکمت ۳۹۲)   و جناب مولوی گوید:
آدمی مخفی است در زیر زبان
این زبان پرده است در درگاه جان

بنابراین گفتار و انتخاب الفاظ این شخص حاکی از طرز تفکر و شخصیت او است و بر فرض با نگاهی خوش‌بینانه بگوییم در انتخاب الفاظ اشتباه کرده است چه تضمینی است که در انتخاب افراد و کابینه و برنامه‌ها و جهت‌گیری هایش اشتباه نکند؟ "

بر اساس گزارش شبستان؛ نحوه مناظره دو کاندیدا واکنش‌های فراوانی در میان اقشار مختلف مردم به دنبال داشت.

در برابر نکوهش ادبیات دور از انتظار یک کاندیدای ریاست‌جمهوری؛ ادبیات محترمانه، متواضعانه و منطقی و مستدل کاندیدای طرف مقابل مورد تحسین قرار گرفته است‌.

کد خبر 1770861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha