برگزاری کارگاه‌های تخصصی طراحی گرافیک و تصویرگری کتاب

دومین بخش از مجموعه کارگاه‌های تخصصی در حوزه طراحی گرافیک و تصویرگری کتاب از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری کتاب‌آرا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه کتاب و ادبیات ایران، دومین بخش از مجموعه کارگاه‌های تخصصی در حوزه طراحی گرافیک و تصویرگری کتاب از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری کتاب‌آرا برگزار می‌شود. 

این کارگاه‌ها و نشست‌ها با هدف آشنایی دانشجویان، هنرجویان، ناشران و علاقه‌مندان به حوزه طراحی گرافیک و تصویرسازی کتاب و رشد، پیشرفت و هم‌افزایی هنرمندان این حوزه برگزار می‌شود.

فراخوان شرکت در کارگاه‌های تابستانه کتاب‌آرا در تاریخ یکشنبه سوم تیر ۱۴۰۳ منتشر شد و هنرجویان و علاقه‌مندان تا هفتم تیر فرصت داشتند که مشخصات و نمونه آثار خود را جهت بررسی و انجام پیش ثبت نام ارسال کنند.

در این مدت حدود ۲۰۰ نفر از استان‌های مختلف کشور اعم از تهران، قـم، البرز، کاشان‌، اصفهان‌، شیراز، مازندران‌، تبریز، بوشهر، سمنان و لرستان آثار خود را ارسال کردند و پس از داوری و انتخاب آثار توسط اساتید حدود ۹۰ نفر به کارگاه‌ها دعوت شدند.

همچنین لازم به ذکر است هزینه کارگاه‌ها و دوره‌ها برای هنرجویان منتخب رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه‌ها اعطا می‌شود.

کارگاه «حـروفـتو تایپ کن! ساخت فونت بر اساس طراحی تایپ فیس اولیه» از ۱۱ تیرماه آغاز شد و دوشنبه هر هفته و طی ۸ جلسه، از ساعت ۱۵ با تدریس مهدی ارشادی؛ طراح فونت وتایپ دیزاینر برگزار خواهد شد.

کارگاه «هنر صفحه آرایی کتاب؛ آموزش مقدماتی ایندیزاین و صفحه آرایی» با تدریس ناصر حسنی؛ مدیر هنری و طراح گرافیک نیز طی ۶ جلسه از ۱۲ تیر آغاز شد و روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد.

همچنین شاپور حاتمی و حمیده سلیمانی؛ مدیران هنری و طراحان گرافیک کتاب‌های کودک و نوجوان از ۱۲ تیرماه در روزهای سه‌شنبه هر هفته به مدت ۶ جلسه ساعت ۱۵ در کارگاهی با عنوان «کتـابســـاز!؛ طراحی جلد و صفحه آرایی کتاب» به تدریس صفر تا صد طراحی کتاب‌های کودک و نوجوان می‌پردازد.

از دیگر کارگاه‌های تخصصی تصویرسازی کتاب می‌توان به «دنیای جذاب طراحی؛ آشــنایی با اصول و تکنـــیک‌های طراحی» اشاره کرد که پنجشنبه (چهارده تیر ۱۴۰۳) با تدریس پروانه نعمتی؛ تصویرگر حوزه کتاب کودک و نوجوان ومدرس دانشگاه برپا می‌شود.

کارگاه‌های یک روزه «تکنیک۱، ۲ و ۳؛ آشنایی با تکنیک مداد سیاه، آبرنگ و اکریلیک» طی سه جلسه در روزهای چهارشنبه ۱۳ تیر، چهارشنبه ۲۰ تیر و چهارشنبه سوم مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۶ عصر به ترتیب با تدریس زهرا محمدنژاد، گلنار ثروتیان و سحر فرهادروش برپا می شود.

کد خبر 1770875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha