طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در ۲۰۰ باب کانون مساجد استان زنجان برگزار می‌شود

به گفته اسلامی، طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» با هدف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از اول تیرماه تا ۱۵ شهریورماه در ۲۰۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان زنجان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان عصر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در مسجد آقامیرزااحمد زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت اظهار کرد: عمده ترین اقدام انجام شده در کانون های مساجد استان در دولت سیزدهم هویت بخشی به ستاد هماهنگی کانون های مساجد بود.

طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در ۲۰۰ باب کانون مساجد استان زنجان برگزار می‌شود


وی، همکاری و هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در ستاد کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: اعتبارات جذب شده در کانون های مساجد از ابتدای کار دولت ۳۰۰ میلیون تومان بود که امروز این مبلغ به یک میلیارد تومان رسیده است که قرار است صرف اجرای طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» شود.


اسلامی با اشاره به اینکه طرح مذکور از طرح های قرارگاه شهیدآوینی است، تصریح کرد: طرح نشاط و تعالی مسجد و محله در محورهای رسانه، اردویی و تربیتی، کتاب و کتابخوانی و مهارتی، کارآفرینی، سرود و تئاتر اجرای می شود. در این طرح بالغ بر یک‌هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان زنجان از برنامه های تربیتی و آموزشی بهره مند خواهند شد.

طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در ۲۰۰ باب کانون مساجد استان زنجان برگزار می‌شود


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به فعالیت ۳۸۹ باب کانون فرهنگی هنری عمومی و ۲۵ باب کانون تخصصی خواهران در استان گفت: در مجموع ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر عضو سامانه بچه های مسجد است.


وی با یادآوری اینکه طرح مسجد، کانون نشاط در ۲۰۰ باب کانون فرهنگی هنری اجرا می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود بیش از ۷ هزار نفر از برنامه های اوقات فراغت استفاده کنند.
به گفته اسلامی، همزمان با ایام تابستان، طرح «مسجد، کانون نشاط ۲» در محورهای قرآن عترت- علمی، فرهنگی، تربیتی – هنری، ادبی- مهارت و کارآفرینی-ورزشی، تفریحی و اجتماعی- بسته رسانه و فناوری برگزار می‌شود.

طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در ۲۰۰ باب کانون مساجد استان زنجان برگزار می‌شود


وی ایجاد جذابیت برای کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه های تربیتی را از ویژگی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه های با هدف هم افزایی تشکیلاتی وانسجام بخشی به فعالیت های تابستانی کانون ها، ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی تمام ساختی در فعالیت های کانون، پوشش نیازهای مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتنی بر اقتضائات بومی و حمایت تخصصی از کانون های فعال در زمینه غنی سازی اوقات فراغت اعلام کرد.


مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: طرح ملی مسجد کانون نشاط ۲ از اول تیرماه تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود و در این طرح خدماتی همچون ۷۰ درصد تخفیف بیمه اردوها، اکران فیلم‌های سینمایی در فضای مسجد، تقدیر از ۱۸۰ کانون برتر با هدایای ارزشمند ارائه می‌شود.


اسلامی با اشاره به اینکه در راستای ارائه خدمات به کانون های مساجد با برخی از دستگاه ها و نهادهای خدمت رسان تفاهم نامه هایی منعقد شده است، گفت: این تفاهم نامه ها با کلینیک مهر اشراق، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرکز آفرینش های سپاه و معاونت فرهنگی، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش منعقد شده است.

کد خبر 1771023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha