آمارهای غیررسمی و گزارش‌های میدانی از افزایش مشارکت حکایت می‌کند

طحان نظیف با بیان اینکه گزارش‌های سامانه مردم ناظر تا پایان بررسی می‌شود، گفت: شواهد میدانی همکاران نشان می‌دهد نسبت به جمعه هفته گذشته حضور مردم مقداری بیشتر بوده اما نمی‌توان اظهارنظر کرد. 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گفت: در تمام شعب ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت می‌کنند، در هر شعبه سه تا چهار ناظر داریم و روند رای گیری با حضور ناظران صورت می‌گیرد. همچنین ناظران نمایندگان نیز حضور دارند و همه چیز روشن و شفاف و دقیق است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: ناظران آموزش دیده هستند و از میان اقشار مختلف مردم و از جمع آقایان و بانوان هستند، ما در شورای نگهبان صیانت از آرای مردمی را حق الناس می‌دانیم و در کارگروه های چندگانه بررسی می‌شود.

وی گفت: گزارش های سامانه مردم ناظر نیز تا پایان بررسی می‌شود و برابر قانون نظارت بر انتخابات منحصرا بر عهده شورای نگهبان است. اگر سامانه های دیگری معرفی می‌شود به عنوان ناظر اعتباری ندارد و از مردم خواهش می کنم اگر تخلفی را مشاهده کردند فقط از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و به این موضوع دقت کنند اطمینان می‌دهیم که گزارش ها تا حصول نتیجه بررسی شود و تاکنون نیز مشکل خاصی نبوده است

طحان نظیف گفت: شواهد میدانی همکاران نشان می‌دهد نسبت به جمعه هفته گذشته حضور مردم مقداری بیشتر بوده اما نمی‌توان اظهارنظر کرد. گزارش خاصی تاکنون ارسال نشده و طبیعی است در ابتدای شروع کار تاخیر وجود داشته یا وجود تبلیغات که در بدو ارسال آنان، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: گزارش هایی که ارسال می‌شود باید مستند باشد زیرا ادعاها و کلی گویی ها ممکن است زیاد باشد اما گزارش های مستند پیگیری می‌شود و در غیر این صورت امکان پیگیری وجود ندارد.

کد خبر 1771280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha