ابراز تمایل و آمادگی شاخه جوانان حزب امانت قزاقستان برای همکاری با جوانان ایران

رئیس شاخه جوانان «ژاستار روحی» قزاقستان، پیوستن ایران به شورای جوانان سازمان همکاری شانگهای را گام مهمی در توسعه روابط جوانان دو کشور دانست و گفت: بسیار خرسندیم که زمینه‌هایی برای همکاری با جوانان ایران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم آقیرکه اسکندرآوا، رئیس شاخه جوانان «ژاستار روحی» حزب امانت قزاقستان همراه با ژانسایا قوانیشبیکوا، مدیر بخش روابط بین‌الملل این حزب در پی برگزاری نشست شورای جوانان سازمان همکاری شانگهای با حضور سینا کلهر، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان کشورمان در آستانه با علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی ایران در آستانه قزاقستان دیدار و درباره راه‌های توسعه روابط دوجانبه و پیگیری مذاکرات و تفاهمات به عمل آمده با معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کردند.

طالبی‌متین در سخنانی، جوانان را سرمایه انسانی مهم هر کشور دانست و آمادگی وزارت ورزش و جوانان ایران را برای هر نوع همکاری با جوانان قزاقستان هم در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و هم به صورت دوجانبه اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان با پیشنهاد سفر هیأت شاخه جوانان «ژاستار روحی» حزب امانت به ریاست خانم آقیرکه اسکندرآوا به ایران به عنوان گام اول جهت آشنایی با ظرفیت‌های ایران و برقراری روابط با سازمان‌های همطراز ایرانی، خواستار اعلام محورهای مورد علاقه توسعه مناسبات فی مابین از طرف هیأت قزاقستانی شد تا برنامه‌ای مناسب با رویکرد تحولی برای سفر به ایران تنظیم شود و امکان امضای تفاهم نامه با سازمان‌های جوانان ایران هم در بخش دولتی و هم در بخش غیر دولتی فراهم آید.

طالبی‌متین ضمن معرفی فعالیت‌ها و همکاری‌های فرهنگی رایزنی فرهنگی ایران با مراکز علمی، دانشگاهی و فرهنگی آستانه با توجه به پیشینه مشترک ایران و قزاقستان و اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و زبانی، آمادگی نمایندگی فرهنگی را برای توسعه بیشتر روابط و تعاملات با جوانان قزاقستان به خصوص آستانه اعلام کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبیین نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکا از مسئول شاخه جوانان حزب امانت درخواست کرد که در برابر حوادث و اتفاقاتی که برای مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین اتفاق می‌افتد بی‌تفاوت نباشند و دین خود را به درستی ادا کنند.

خانم آقیرکه اسکندرآوا، رئیس شاخه جوانان حزب امانت نیز با تبریک پیوستن ایران به شورای جوانان سازمان همکاری شانگهای، از حضور گسترده نمایندگان ایران در جلسات این شورا تقدیر و تشکر کرد.

وی پیوستن ایران به این شورا را گام مهمی در توسعه روابط جوانان دو کشور دانست و گفت: ایران کشوری با تمدن، تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و باستانی است و بسیار خرسندیم که زمینه‌هایی برای همکاری با جوانان ایران فراهم شده است.

خانم آقیرکه اسکندرآوا با معرفی شاخه جوانان «ژاستار روحی» حزب امانت گفت: سازمان ما غیر دولتی است اما به دلیل اینکه در پارلمان قزاقستان نماینده داریم با دولت به صورت تنگاتنگ همکاری می‌کنیم.

وی افزود: این سازمان بیش از بیست سال است که با همکاری تمام اقشار جوانان کشور در راستای اجرای پروژه‌های دولتی در زمینه جوانان تلاش می‌کند. در حال حاضر در نمایندگی‌های شاخه جوانان امانت در سراسر کشور بیش از ۱۰۰ هزار نفر فعالیت می‌کنند.

رئیس شاخه جوانان «ژاستار روحی» تأکید کرد: غیر از سازمان همکاری شانگهای و سازمان همکاری اسلامی در تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی عضویت داریم و با جوانان کشورهای دیگر مناسبات سازنده‌ای داریم. امیدواریم هم در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و هم به صورت دوجانبه روابط و همکاری ما با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.

کد خبر 1771499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha