نوجوانان گلستان به امام حسین (ع) نامه می‌نویسند

پنجمین نشست از ویژه برنامه «بچه‌های ایران آینده» با حال و هوای عاشورایی به استقبال ماه محرم می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از فرهنگسرای گلستان، پنجمین نشست از ویژه برنامه «بچه‌های ایران آینده» همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و با حال و هوای عاشورایی به همت فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه با هدف تربیت کنشگران فرهنگی نوجوان در حوزه نویسندگی، داستان‌نویسی و رویاپردازی برگزار می‌شود و در جدیدترین جلسه آن سراغ یک موضوع عاشورایی رفته است؛ براین اساس، جمعی از نوجوانان نامه‌ای خطاب به امام حسین علیه السلام می‌نویسند و تلاش می‌کنند پیام‌هایی که از واقعه عظیم کربلا دریافت کرده‌اند را با حضرت اباعبدالله در میان بگذارند.

در معرفی این نشست آمده است: «تو کجای قصه عاشورایی؛ اگر با یک ماشین زمان، روز عاشورا به ۱۰ محرم ۶۱ هجری می‌رفتی کجای قصه عاشورا قرار می‌گرفتی؟»مریم خلجی به عنوان تسهیلگر در این نشست حضور خواهد داشت و نوجوانان را راهنمایی و هدایت خواهد کرد. وی پژوهشگر حوزه ادبیات است و تجربه خوبی از فعالیت جمعی با نوجوانان دارد.

بر اساس این گزارش، سلسله نشست‌های «بچه‌های ایران آینده» با محوریت «تمرکز بر رویاپردازی» برگزار می‌شود و تلاش دارد ضمن هدایــت قــوه تخیــل نوجوانان، فضایــی بــرای پــرورش استعدادهای نویسندگی و روایتگری آنان فراهم کند. تاکنون ۴ نشست از این ویژه برنامه در فرهنگسرای گلستان برگزار شده و پنجمین جلسه از آن با حال و هوای عاشورایی به استقبال عزای سید و سالار شهیدان می‌رود.

این ویژه برنامه روز یکشنبه ۱۷ تیرماه از ساعت ۱۶ در سالن کنفرانس فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. ورود برای عموم نوجوانان علاقه‌مند بلامانع است.

کد خبر 1771534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha