توجه به کتاب و کتابخوانی از برنامه‌های اصلی دولت مردمی بود

اسماعیلی گفت: یکی از شعارهای اصلی ما در دولت مردمی ملی شدن صنعت نشر بود که به این هدف در حوزه کاغذ نزدیک شدیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از شعارهای اصلی ما در دولت مردمی ملی شدن صنعت نشر بود که به این هدف در حوزه کاغذ نزدیک شدیم.
محمدمهدی اسماعیلی افزود: در حوزه توسعه زنجیره کتابفروشی ها اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است و در همه شهرها با ابلاغ دولت کتابفروشی های زنجیره ای بزرگی را با حضور اصناف راه اندازی خواهیم کرد، مجموعه کتابخانه های عمومی نیز گسترش خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه کتابخانه های سیار با وزارت صمت توافق کردیم تا ۱۵۰ خودرو در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی از برنامه های اصلی وزارت فرهنگ بود که بحمدالله امسال هم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی‌های بسیار خوبی صورت گرفته و امیدوار هستم براساس ریل گذاری های صورت گرفته مسیر گسترش کمی و کیفی را همکاران ادامه دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سند نهضت کتابخوانی مفید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و چند روز قبل از شهادت رییس جمهور ابلاغ کردند، البته باید از آن رونمایی شود تا اهالی فرهنگ با ابعاد آن بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف سند نهضت کتابخوانی مفید، افزود: کارگروهی با مسئولیت وزیر فرهنگ  وجود دارد و برنامه کامل اجرایی برای آن پیش بینی شده است که اجرای آن تحولی شگرف را در استفاده از همه ظرفیت ها اعم از رسانه ها، شهرداری ها و...  به همراه خواهد آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تقدیر از برگزیدگان نیز گفت: تلاش شده تا میزان جایزه نقدی افزایش یابد و از طرفی برای خرید کتاب های آنها در نهاد کتابخانه توجه لازم می شود.

وی افزود: سالی که حوزه فرهنگ را در وزارت تحویل گرفتیم تقریبا حوزه‌ای تعطیل و نیمه تعطیل بود که بخشی از آن ناشی از کرونا و بخشی دیگر به دلیل کاهش‌ جدی اعتبارات فرهنگی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: الان پررونق ترین‌ دوره فرهنگ و هنر در کشور شکل گرفته‌ است و بودجه فرهنگی ۲۰‌ برابر افزایش یافته است و تولیدات فرهنگی بسیار بالا رفته است. در حوزه سینما ۵۶۰ سینما داشتیم که با توجه به اقدامات صورت گرفته نزدیک به ۹۰۰ سینما در اختیار مردم قرار دادیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فروش سینما بسیار بالاست؛ سال گذشته به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسید و امسال نیز در سه ماه اول نسبت به سه ماهه گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است؛ همه اینها به همت شهید رییسی بود که پیگیر مطالبات بودند و اتفاقات خوبی رخ داد.
کد خبر 1771628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha