کوالالامپور، میزبان کنفرانس جهانی گردشگری اسلامی در ماه سپتامبر

کنفرانس جهانی گردشگری اسلامی قرار است در روزهای ۱۲ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ در «کوالالامپور» مالزی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «businesstoday»، کنفرانس جهانی گردشگری اسلامی قرار است در روزهای ۱۲ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۲ تا ۲۳ شهریور) در «کوالالامپور» مالزی برگزار شود.

این چهارمین دوره کنفرانس جهانی گردشگری اسلامی است که توسط مرکز گردشگری اسلامی سازماندهی شده است.

در این کنفرانس ۵۰۰ فعال اصلی و کلیدی صنعت گردشگری گرد هم می‌آیند تا به بررسی موضوع گردشگری اسلامی بپردازند.

مالزی و مرکز گردشگری اسلامی همچنان در توسعه گردشگری اسلامی پیشتاز هستند؛ بخشی که رشد بسیار سریعی را تجربه می کند تا پاسخگوی نیاز جمعیت مسلمان جهان که اکنون بیش از ۲ میلیارد نفر است، باشد.

این کنفرانس با هدف برجسته کردن روندهای آتی و استراتژی‌های نوآورانه برای نفوذ در بخش گردشگری و مهمان‌نوازی دوستانه مسلمانان با تمرکز بر جغرافیای کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

کنفرانس جهانی گردشگری اسلامیبا عنوان «تصویر ارتباطات» بر اهمیت پیوند مقاصد برای تقویت درک متقابل، همکاری اقتصادی، تبادل فرهنگی، نوآوری و پایداری تاکید خواهد کرد.

این کنفرانس در چهار محور اصلی به بررسی موضوعاتی مانند درک گردشگران مسلمان، سفر و جامعه دوستدار مسلمانان، رشد و فرصت، و فراگیری می‌پردازد.

این مسیرها طیفی از مسائل نوظهور در گردشگری اسلامی از جمله دیجیتالی شدن، شیوه‌های پایدار، حفاظت از میراث فرهنگی، سرمایه گذاری و توانمندسازی جامعه را پوشش خواهند داد.

از دیگر نکات برجسته این کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شناخت گردشگران مسلمان: بررسی پیشینه ها، انگیزه ها و نیازهای مبتنی بر ایمان مسافران مسلمان، همراه با تأثیر فضاهای دیجیتال و افزایش نفوذ زنان مسلمان در گردشگری.

سفر و جوامع دوستدار مسلمانان: بررسی اهمیت استانداردها و گواهینامه‌ها، مشارکت جامعه و مزایای شیوه‌های پایدار در هماهنگی با اصول اسلامی از جمله نقش تجارب اصیل آشپزی حلال.

رشد و فرصت: بحث در موردترویج مکان‌های میراث اسلامی و داستان های الهام بخش از کارآفرینان در بخش گردشگری اسلامی.

فراگیری: تجزیه و تحلیل کمپین‌های بازاریابی با هدف قرار دادن مصرف کنندگان مسلمان در کشورهای با اکثریت غیر مسلمان، تأثیر پلتفرم‌های مالی اسلامی آنلاین و پتانسیل رشد راه حل‌های مالی فراگیر برای گردشگران مسلمان.

«نیزران نوردین»، مدیر کل مرکز گردشگری اسلامی اعلام کرد که به دنبال شناسایی مالزی به عنوان مقصد برتر گردشگری اسلامی در گزارش شاخص جهانی سفر مسلمانان است.

نیزران از مالزیایی‌ها، تصمیم گیرندگان صنعت گردشگری، ذینفعان و دست اندرکاران دعوت کرد تا در بخش گسترده گردشگری اسلامی به ارزش ۲۲۵ میلیارد دلار شرکت کنند و کاوش‌های خود را در این زمینه انجام دهند.

کد خبر 1771666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha