تماس مصر با حماس برای دستیابی به توافق آتش بس

یک منبع بلندپایه مصری از تماس‌های مصر با حماس درباره توافق آتش بس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایلاف، یک منبع بلندپایه مصری تاکید کرد: رایزنی‌ها و تماس‌های مصری با جنبش حماس به عنوان بخشی از تلاش‌های مصر برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل زندانیان و اسیران انجام شده است.

وی افزود: نشست‌های گسترده مصر با همه طرف‌ها در هفته جاری برگزار شد تا تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه انجام شود.

این منبع گفت: مصر میزبان هیئت‌های اسرائیلی و آمریکایی خواهد بود تا در مورد نکات برجسته توافق آتش بس در نوار غزه گفتگو کنند.

یک منبع بلندپایه حماس روز شنبه گفت: این جنبش پیشنهاد آمریکا را برای آغاز گفت‌وگوها در مورد آزادی زندانیان اسرائیلی در ظرف ۱۶ روز پس از مرحله اول توافق آغاز می‌شود، پذیرفته است.

این منبع که به دلیل محرمانه بودن مذاکرات خواست نامش فاش نشود، به رویترز گفت: حماس موافقت کرد که از این خواسته که اسرائیل ابتدا قبل از امضای توافقنامه متعهد به آتش بس دائمی شود، صرف نظر کند و اجازه خواهد داد که این امر از طریق مذاکرات در مرحله اول که به مدت ۶ هفته ادامه دارد، انجام شود.

یک مقام فلسطینی نزدیک به تلاش‌های میانجی‌گری بین‌المللی گفت: این پیشنهاد در صورت تایید اسرائیل می‌تواند منجر به یک توافق چارچوبی شود و به جنگ ۹ ماهه اسرائیل و حماس در غزه پایان دهد.

این منبع حماس تصریح کرد: این پیشنهاد تضمین می‌کند که میانجی‌ها توافق آتش بس موقت، ارسال کمک‌ها و خروج نیروهای اسرائیلی را تا زمانی که مذاکرات غیرمستقیم برای اجرای مرحله دوم توافق ادامه دارد، انجام دهند.

کد خبر 1771709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha