اعتراض مسلمانان به طرح تخریب مسجد تاریخی «اسلامیه» در هند

اداره مسکن و توسعه منطقه ماهاراشترا اعلام کرد: قصد دارد مسجد ۸۰ ساله اسلامیه در منطقه دادار را تخریب کند، اقدامی که خشم قابل توجهی را در میان جامعه مسلمانان محلی برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «clarionindia»، اداره مسکن و توسعه منطقه ماهاراشترا اعلام کرد: قصد دارد مسجد ۸۰ ساله اسلامیه در منطقه دادار، پایتخت مالی کشور را تخریب کند، اقدامی که خشم قابل توجهی را در میان جامعه مسلمانان محلی برانگیخته است.

این تصمیم بدون مشورت هیئت وقف یا رعایت مقررات وقف و به دستور یک سازنده خصوصی گرفته شده است.

پس از اطلاع از تخریب قریب الوقوع، هیئت وقف ماهاراشترا به سرعت اطلاعیه‌ای را صادر کرد و یادآور شد که هیچ گونه صلاحیتی برای صدور هرگونه اطلاعیه در مورد اموال مذکور ندارد.

در این بیانیه آمده است: پیشنهاد دهنده با درج نادرست نام مسجد در لیست بناهای فرسوده تلاش می کند تا برنامه تخریب را پیش ببرد.

افسر «فیاض پاتان»، نماینده هیئت وقف گفت: با این حال، گزارش حسابرسی ساختمان به وضوح نشان می‌دهد که این ساختمان فرسوده نیست، بلکه از نظر ساختاری سالم است.

هیئت وقف تصریح کرده است که اگرچه برخی از معتمدین ممکن است ادعای ضعیف بودن ساختمان را داشته باشند، اما این سازه در وضعیت خوبی قرار دارد.

تداوم درگیری در این زمینه هیئت وقف را بر آن داشته است تا اقدامات قانونی را علیه دست اندرکاران بررسی کند.

یاسر سید، متولی مسجد، بر اهمیت تاریخی و خانوادگی این ملک تاکید کرد و گفت: این ملک توسط اجداد من وقف شده است و اعضای خانواده همیشه به عنوان معتمد خدمت کرده‌اند، اما برخی افراد با سازنده تبانی کرده‌اند تا برای منافع شخصی خود آن را بازسازی کنند.

 سید تاکید کرد که این ملک به جامعه وقف شده است و بنابراین هیچ متولی حق واگذاری آن به توسعه دهندگان خصوصی را ندارد.

فیاض پاتان شکایات یاسر سید را تایید کرد و گفت: بازرسی ما در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۴، یکپارچگی ساختاری ساختمان را تایید کرد.

وی افزود: هر گونه اصلاح یا توسعه مجدد طبق بند ۹۱ باید سه ماه قبل به هیئت وقف اطلاع داده شود و توافق‌ها یا تغییرات غیرمجاز منجر به برخورد شدید با متولیان امر می‌شود.

کد خبر 1771819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha