۲ عبرت عاشورا برای سیاسیون

عضو خبرگان رهبری با اشاره به عبرت‌های سیاسی واقعه عاشورا، گفت: عاشورا برای ما دو عبرت بزرگ دارد یکی آنکه اهل نفاق را بشناسیم و دوم آنکه وحدت کلمه داشته باشیم.

آیت الله «حسن عالمی»، نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد عبرت های سیاسی واقعه عاشورا، اظهار کرد: واقعه عاشورا سراسر عبرت است که این عبرت ها هم به مسائل سیاسی و اداره کردن جامعه مربوط می شود. وقتی علل و عوامل وقوع واقعه عاشورا را بررسی می کنیم درمی یابیم پدیدآورندگان واقعه عاشورا در اوج زبونی و ذلت بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: به طور مثال ریشه و اصل جریان عاشورا حول دو محور است؛ ابتدا کفر و نفاق بنی امیه و دیگری بی وفایی ها و بی تعهدی های مردم کوفه در آن عصر. اما چگونه بنی امیه ذلیل به قدرت رسیدند؛ بنی امیه‌ای که یک روز بعد از فتح مکه متواری شده و در بین قله های کوفه خود را مخفی کرده بودند و در مقابل پیامبر اسلام (ص) ایستاده و با وی جنگیده اند، چگونه مدعی جانشینی پیامبر(ص) شدند؟

وی ابراز کرد: این مسئله برای ما دو عبرت بزرگ دارد که اولین آن این است که ما باید آنهایی را که نفاق در درون دارند و به ظاهر خود را مسلمان جلوه می دهند، بشناسیم. عبرت دیگری که ما باید از این حادثه بگیریم، وحدت کلمه است. مومنان، مسلمانان و انقلابیون ایران نباید متفرق شوند و باید از این واقعه عبرت بگیرند چرا که اگر این امر رخ دهد، دشمن به هیچ کس رحم نخواهد کرد و همه را از تیغ اجحاف خود خواهد گذراند.

کد خبر 1771842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha