سازمان ملل : هیچ پناهگاه امنی برای مردم غزه وجود ندارد

آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که خانواده‌ها در نوار غزه با شرایط وخیمی روبرو هستند که هیچ مکان امنی برای پناه‌جویی آنها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeastmonitor»، آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که خانواده‌ها در نوار غزه با شرایط وخیمی روبرو هستند که هیچ مکان امنی برای پناه‌جویی آنها وجود ندارد.

این آژانس همچنین به نقل از «لوئیز واتریج»، سخنگوی خود در غزه در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: این یک چرخه بی پایان مرگ و آوارگی است.

واتریج گفت: مردم در اینجا امیدشان را از دست می‌دهند، اراده خود را از دست می‌دهند، با یک جابجایی اجباری دیگر مواجه می‌شوند و هیچ اطمینانی از امنیت ندارند.

وی افزود: هشت ماه از جنگ گذشته است؛ مردم به شدت خسته هستند، و دچار سوء تغذیه شده‌اند.

سخنگوی آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی گفت که مردم بسیار ضعیف‌تر شده‌اند و در معرض آسیب‌ها و صدمات بیشتر هستند.؛ داروی کمتری در دسترس آنهاست و بی‌آبی به شدت به آنها فشار آورده است.

این در حالی است که «آویچای آدرایی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه فلسطینی‌ها از مناطق شرقی خان یونس شد و آنها را مجبور به فرار به سمت منطقه المواسی در رفح کرد.

اسرائیل از روز ۷ اکتبر تا کنون به حملات وحشیانه خود به غزه ادامه داده است.از آن زمان تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی در غزه کشته شده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند و بخش‌های وسیعی از این سرزمین در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه شده است.

کد خبر 1771913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha