تشریح برنامه‌های دهه اول محرم کانون فرهنگی باقرالعلوم

به همت کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم گچساران برنامه‌های دهه اول محرم در مسجد امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

«محمد جان رجبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: محرم و واقعه عاشورا تاثیر بسیار مهمی در تاریخ اسلام و جهان داشت و همواره دنیا از عاشورا و قیام امام حسین(ع) به عنوان نماد مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم زمانه یاد می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم مسجد امام حسین (ع) گچساران گفت: ماه محرم به عنوان یک میراث مذهبی و فرهنگی باعث ایجاد تقویت ایمان و همبستگی افراد جامعه در راستای برگزاری باشکوه برنامه‌های این ماه شده است.

وی با اشاره به اینکه مساجد، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و هنری در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه محرم برنامه‌هایی را در دستور کار دارند، افزود: کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم، مسجد امام حسین (ع) نیز برای دهه اول محرم برنامه‌هایی را اجرایی می‌کند.

رجبی با اشاره به برنامه‌های مسجد امام حسین (ع) کوی طالقانی شهرستان گچساران، یادآور شد: جلسه وعظ، سخنرانی و دعا ویژه دختران نوجوان و جوان ساعت۱۷/۳۰ تا۱۹/۳۰ و قرائت زیارت عاشورا اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۹/۲۰ تا ساعت۲۰ از جمله این برنامه های در دهه اول محرم است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری باقرالعلوم گفت: همچنین سخنرانی حجت الاسلام خادمی، مرثیه سرایی و سینه زنی به عنوان سومین برنامه پیش بینی شده که از ساعت ۲۱/۳۰تا ۲۳ ادامه دارد و جلسه وعظ و سخنرانی حجت الاسلام حبیبی، روضه و سینه زنی پایان بخش این برنامه ها خواهد بود.

کد خبر 1771935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha