مسئله عفاف و حجاب یکی از مسائل اولویت‌دار است

آیت الله عبادی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از مسائل اولویت‌دار است، گفت: لیبرال‌های غربی سعی می‌کنند عفاف و حجاب را هدف قرار دهند چون حافظ همه ارزش‌های جامعه و خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز سه‌شنبه (۱۹ تیر) در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر استان با بیان اینکه انسان و اسلام دو غریب ناشناخته هستند، گفت: در روایت آمده است از تعجب انسان وقتی چیزی گم می‌کند و تا پیداش نکند آرام نمی‌گیرد اما خودش را گم کرده ولی دنبالش هم نیست.

وی با بیان اینکه انسان براساس راه انحراف و فراموشی راه حق به فراموشی خودش دچار می‌شود، گفت: انسانیت انسان بیش از ۵۰ نشان ویژه دارد که مربوط به انسان است و بقیه مربوط به همه مراحل وجودی موجودات بر روی زمین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در تفکر لجن لیبرالی از انسان به عنوان حیوان اقتصادی یاد می‌کنند، افزود: به همین دلیل در صحنه میدانی همه چیز صاحب، غمخوار و پرستار دارد غیر از انسان.

آیت الله عبادی با بیان اینکه ساختمانی که می‌سازند آهن‌ها را ضدزنگ می‌زنند که در رطوبت زنگ نزند، تصریح کرد: در زنبورداری، دامداری و پرورش گیاهان هم با تخصص و فوق تخصص‌ها و انواع بکارگیری ابزارها حافظ اینها هستند که آفت در اینها رسوخ نکند اما چرا در مورد انسان این موارد رعایت نمی‌شود تا در مقابل آفت‌ها آسیب نبیند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: شناخت انسان مرتبط با شناخت دین است وقتی نه انسان و نه دین را بشناسیم نتیجه‌اش همین می‌شود که می‌بینید.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی کار کارشناسی در جهت حفظ انسانیت انسان که این عالم برای او خلق شده است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله فراگیر است که باید به کمک انسان آمد تا دچار آفت و گمراهی نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص عفاف و حجاب نیست بلکه در مسائل مختلف شخصی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، خانوادگی و ... هم مطرح است و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه این انقلاب معجزه تاریخ است، گفت: استعمارگران به هیچ کشوری اجازه چنین کاری نمی‌دادند بعد دشمنی‌ها خود را حساب شده و مطالعه شده علیه این انقلاب شروع کردند اما این پیام را بگیرند و خود را به رسوایی نندازند؛ چه بخواهند و چه نخواهند این انقلاب به وجود آمد و تا آخر هم راهش را می‌رود و این چیزی نیست که به میل دیگران باشد این کار خدایی است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دشمن کودتای نوژه بود، یادآور شد: در جریان کودتای نوژه هم که با فرض کشتار شش میلیون نفر طراحی شده بود و همه مقدماتش هم فراهم شده بود خلبانی آمد در خانه خوابید و در عالم خواب فریاد می زد، مادرش گفت چه اتفاقی افتاده است و فرزند جریان را به او گفت و بعد از آن رفتند و گزارش دادند و این خواب باعث شد کودتایی با آن همه یال و کوپال بدون هیچ هزینه‌ای شکست بخورد

آیت الله عبادی با بیان اینکه دشمن همه کاری کرد تا این انقلاب شکست بخورد اما موفق نشدند چون خدا نخواست، در ادامه افزود: دولت شهید رجایی و شهید آیت الله رئیسی خط و نشانی برای تشکیل دولت اسلامی بود و آنهایی که می‌خواهند اینها را محو کنند نمی‌توانند بیخود خودشان را زحمت ندهند، این راه تا آخر می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: اما به هر حال این مردم عزیز که ۴۵ سال تلاش کردند و در مقابل این غول‌های بیابانی و این وحشی‌های لیبرالی تلاش کردند بیش از پیش کمک معنوی می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌شود مردم به کارشان عمل کنند اما مسئولان عمل نکنند، تصریح کرد: بیش از همه مسئولین باید رعایت کنند آنوقت است که این مردم مثل خانواده سالم درست می‌شوند اما باید دولت اسلامی تشکیل شود تا جامعه اسلامی و تمدن اسلامی شکل بگیرد.  

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: بنابراین امر به معروف و نهی از منکر مسئله فراگیر است و شامل همه امور می‌شود و هر چه با انسانیت ضدیت دارد باید به عنوان از پیش راه انسان برداشته شود و به هر چه که انسان را کمک می‌کند برای وصول به انسانیت باید به عنوان ابزار در اختیار انسان قرار بگیرد.

آیت الله عبادی گفت: اما البته مسئله عفاف و حجاب یکی از مسائل اولویت‌دار است یعنی زن در جامعه که می‌گوییم مادر، تنها مادر نسبی نیست بلکه جایگاه زن جایگاه مادر از جهت تربیتی، علمی، سیاست، اخلاق و اصالت در خانواده است.

وی با تأکید بر اینکه لیبرال‌های غربی سعی می‌کنند عفاف و حجاب را هدف قرار دهند چون حافظ  همه ارزش‌های جامعه و خانواده است، گفت: دشمن در این جهت کارشناسی کرده است بنابراین اول جامعه‌ای که به او ظلم شده و خودش متوجه نیست مردم اروپا و امریکا است البته امروز به برکت جمهوری اسلامی بیدار شدند و عناصر فساد در جامعه بشری بیزار شدند اما وقتی که بدبخت شدند و خانواده را در غرب از بین بردند و بعد انسان‌ها شدند حیوان و حیوان برای آنها قابل شکار است به جهت اینکه خودشان می‌گویند چماغ و هویچ و این زبان حیوانی غرب است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه که آنها بر سر جامعه خودشان آوردند این خواب را برای جامعه ما هم دیدند و از دورانی که انگلیس ملعون، رضاخان پلید و دزد را آوردند اینجا و برای از بین بردن اصالت خانواده و تربیت‌های جایگاه زن‌های شایسته با سرنیزه پایگاه خانواده را هدف قرار داد و مردمی که برای حمایت از فرهنگ و ارزش‌های دینی خود به مسجد گوهرشاد آمدند با مسلسل کشتند و فردای آن با کامیون‌ها مرده و زنده این مردم مظلوم را بردند و زیرخاک کردند.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دشمن روی مسئله عفاف و حجاب حساس هستند، گفت: اگر حجاب و عفاف و نتیجتاً خانواده سالم باشد انسان‌ها سالم می‌مانند اما فساد اگر به جامعه زنان رفت بلافاصله بر جوانان و جامعه تاثیر می‌گذارد و بی‌انگیزه و بی‌غیرت می‌شوند.

وی بیان کرد: پیامبر(صلّی الله علیه و آله) فرموده‌اند: چگونه خواهید بود هنگامی که زنان شما تبهکار و جوانان شما بد کاره شوند و امر به معروف و نهی از منکر نشود؟ گفتند: ای رسول خدا! چنین خواهد شد؟ فرمودند: آری و بدتر از این وقتی است که امر به منکر کنید و نهی از معروف. گفتند: ای رسول خدا! آیا چنین خواهد شد؟ فرمودند: آری و بدتر از این وقتی است که کار پسندیده را ناپسند و کار ناپسند را پسندیده ببینید.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه در این مسائل کوتاه نیاید والا همانگونه که در حدیث آمده قدم به قدم کارتان سخت‌تر می‌شود، افزود: پیام این انقلاب رسا است و عدالت‌خواهی را جهانی و بین‌المللی کرده و اربعین دیگر منحصر به مسلمانان و شیعیان نیست و از کشورها مختلف می‌آیند و از کربلا آدرس حضرت مهدی(عج) را می‌خواهند.

کد خبر 1771974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha