آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، امروز سه‌شنبه (۱۹ تیر) در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر و در راستای حفظ و پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با حضور جمعی از مسئولان استان و مشهد مقدس، فرماندهان نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد اظهار کرد: هم مردم خراسان و هم مسوولین در انتخابات ریاست‌جمهوری حماسه آفریدند.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری را با ۴ راهبرد مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری به خوبی برگزار کردیم، اظهار کرد: خراسان رضوی در این انتخابات یک مشارکت فزاینده به ثبت رساند و در بین استان‌های هم تراز، رتبه اول را کسب کرد.

آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

رکوردشکنی خراسان در انتخابات

وی با اشاره به اینکه ۴ انتخابات طی ۴ ماه برگزار شد که یک رکورد است، افزود: همچنین یک رکورد در اجرای دقیق و صحیح فرآیندها بود که راس ساعت ۸ صبح همه شعب فعال و آماده بودند. بر این اساس؛ انتخابات بر پایه قاعده مردمی با قالب ۸۰ هزار نفر از مجریان انتخابات در سطح استان برگزار شد.

نظری با بیان اینکه اولویت اول کشور بر اساس شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است، خاطرنشان کرد: همیشه فرهنگ اساس است و بدیهی است که ما مسئولین باید اولویت‌ها را مد نظر قرار داده باشیم. باید گفت؛ همواره تلاش بر این بود که در سطح استان ضمن تمرکز بر مسائل اقتصادی، معیشتی مردم و رونق اقتصادی؛ اقدامات زیرساختی را هم دنبال کنیم.

آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

استاندار خراسان رضوی به ارائه برخی از دستاوردهای استان پرداخت و ادامه داد: در حوزه اقتصادی به شدت کاهش نرخ بیکاری داشتیم و اشتغال خوبی ایجاد شده است. همچنین شاخص‌های اقتصادی ما از وضعیت خوبی برخوردار می‌باشد. از طرفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی روندهای ما در خراسان رضوی تغییر کرده است.

بهبود آمار طلاق و ازدواج در استان

وی با بیان اینکه روند طلاق در استان منفی است و ازدواج هم افزایش داشته است، تصریح کرد: ۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشته‌ایم که شامل زیرساخت‌های اجتماعی، تاثیرات اجتماعی و کاهش ناهنجاری‌ها بوده است.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) چندین سال معطل اتمام بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، کار با اکیپ‌های مختلف به سرعت و شبانه‌روزی در حال اتمام است.

آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان چند بیمارستان در حال اجرا است. به طور مثال ۲ بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شرق و غرب مشهد از جمله پروژه‌هایی بوده که در حال اجرا هستند. همچنین در حوزه محیط زیست باید گفت؛ با افتتاح تصفیه خانه چرمشهر، نه تنها معظلی به نام کشف رود نداریم بلکه با همت شهرداری این منطقه تبدیل به یک منطقه اثرگذار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله راه شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی ادامه پیدا خواهد کرد.

احداث باغ موزه دفاع مقدس مطالبه عموم شهروندان است

همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: پیمانکار این پروژه با پشتوانه بسیار خوب پای کار آمده است و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد بخش‌های باقی مانده مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به مرحله اجرا خواهد رسید.

آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده ادامه داد: این خواسته به حقی بود که مردم استان و پیشکسوتان دفاع مقدس داشتند. خراسان رضوی منشا ایثارگری‌های فراوانی در دوران دفاع مقدس بوده و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده است. لذا احداث باغ موزه دفاع مقدس مطالبه عموم شهروندان است.

امسال کلنگ گلزارشهدای بهشت‌رضا(ع) بر زمین زده شود

حسن کریمدادی نیز در این مراسم اظهار کرد: طرح سامان‌دهی گلزارشهدای بهشت‌رضا(ع) و شهدایی که در سطح شهر دفن شدند، در حال انجام است.

وی افزود: امیدوارم در این دوره، شروع عملیات را داشته باشیم و کلنگ گلزارشهدای بهشت‌رضا(ع) در سه‌ماهه سوم یا چهارم امسال بر زمین زده شود.

کریمدادی با بیان اینکه کمیسیون ایثارگران یادگار دوره چهارم است، عنوان کرد: اتفاقات خوبی در این کمیسیون رخ داده است. ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ایثارگر در بدنه مدیریت شهری مشغول به کار بودند که از این تعداد، به‌همت این شورا و شهرداری مشهد، تا امروز ۴ هزار و ۷۰۰ نفر تبدیل وضعیت شدند که باعث افتخار خراسان و مشهد بوده و کار بزرگی است. تعدادی که باقی مانده‌اند، به‌مرور زمان تبدیل وضعیت خواهند شد. ما در آتش‌نشانی حدود ۵۰۰ فرزند شهید داریم.

آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در حوزه ایثارگران، هر هفته روزهای دوشنبه در جلسه علنی شورا، نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدا را داریم. تا امروز بیش از ۸ هزار مترمربع نقاشی دیواری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط شهرداری مشهد انجام شده است. تعداد زیادی یادآوری شهدا و مراسم‌های مختلف داشتیم.

وی در خصوص پروژه موزه دفاع مقدس تصریح کرد: در این پروژه، همکاران تصویب کردند موزه دفاع مقدس به سرانجام برسد. اگر قرار باشد منتظر باشید ساختمان ساخته شود و آثار شهدا را در آن قرار دهید، وقت‌کشی است. الان ظرفیت‌هایی دارید که می‌توانید موزه شهدا را ایجاد کنید و حتی دیر هم شده است.

کریمدادی ادامه داد: در حال حاضر، در بنیاد شهید تعداد زیادی آثار فاخر و کمیاب موجود است که در ویترین‌های معمولی گذاشته شده‌اند. داریم فرصت‌ها را از دست می‌دهیم. ظرفیت ما ظرفیت کمی نیست و باید همین الان موزه را ایجاد کنیم تا وقتی ساخته شد، آثار را در آن قرار دهیم. شورا آمادگی هرگونه همکاری در حوزه شهدا را دارد.

پایان پیام/

کد خبر 1772095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha