گرامیداشت یاد و خاطره سنگرسازان بی سنگر در اراک

همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس یادوراه 74 شهید جهاد کشاورزی با عنوان سنگر سازان بی سنگر در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مسلم پورقاسمیان، فرماندار شهر اراک در این مراسم (5 مهر) در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس گفت: سنگر سازان بی سنگر جهادگرانی بودند که برابر رزمندگان سنگر می ساختند و خود سنگری برای محافظت از خود نداشتند.

 

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در حالی که ایران یک انقلاب را تجربه کرده بود و امکانات و تجهیزات دفاعی ناچیزی داشت جنگ را به ما تحمیل کردند اما نمی دانستند که نیروی ایمان و اراده آهنین مردان و زنان دلیر این مرزو بوم نیاز به تجهیزات و امکانات ندارد.

 

پورقاسمیان خاطر نشان کرد: ملت مسلمان و پیرو خط ولایت ایران اسلامی در آن زمان گوش به فرمان ولی امر خود در جبهه های حق علیه باطل حاضر شده و ایران اسلامی را به پیروزی رساندند.


فرماندار اراک ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای جهاد سازندگی همچون اقشار مختلف جامعه در جبهه‌ها حضور یافتند و برای دفاع از آب و خاک و ارزش های اسلامی خود با تمام توان ایستادگی کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این عزیزان را سنگر سازان بی سنگر نام نهاد گفت: جهادگران برای محافظت از رزمندگان بدون داشتن سنگری برای ساخت سنگر اقدام می کردند و بسیاری از این عزیزان در این راه جان خود را فدا کردند.

 

پورقاسمیان در بخش دیگری از سخنانش به بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: تاثیر شگفت انگیز دفاع مقدس امروز به خوبی در بیداری اسلامی نمایان است و آزادی خواهان جهان با تاسی از ایران اسلامی به پا خواسته و فریاد آزادی و استقلال سر می دهند.

 

حجت‌الاسلام حمزه کلانتری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جهاد کشاورزی گفت: اگر امروز در میهن اسلامی شاهد آسایش و آرامش هستیم این امنیت نتیجه رشادت ها و دلاورمردی های کسانی است که با نثار خون خود دست مستکبران را از کشور خود کوتاه کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 177210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha