ماه محرم فرصت جذب جوانان به آرمان‌های دینی و مساجد است

اله داد گفت:ماه محرم فرصت جذب جوانان به آرمان‌های دینی و مساجد است، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی و همچنین مراسم سوگواری بهترین فرصت برای جذب بیشتر نسل جوان به مساجد است.

فاطمه اله داد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن ایام ماه محرم و فعالیت کانون های مساجد، گفت:در ایام سوگواری ماه محرم حضور جوانان در مساجد و هیأت‌های مذهبی باعث می‌شود این قشر از مسائل حاشیه‌ای که منجر به روی آوردن آنان به اعمال خلاف می‌شود، دوری کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری  فاطمه الزهرا (س) اسلام آبادغرب افزود: تبیین فلسفه نهضت حسینی و قیام حضرت سیدالشهدا (ع)، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اشاعه فرهنگ عاشورا از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت‌ها در ایام محرم است.

وی با اشاره به اینکه مسجد مهمترین مرکز و کانون برای مبارزه با توطئه های دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام است، خاطر نشان کرد: جوانان در این ماه محرم حضور بیشتری در مساجد دارند  و نمی گذارند مساجد خالی شود و توجه ویژه‌ای به شرکت کردن در عزاداری‌ها و مراسم نوحه‌خوانی و همچنین عزاداری‌های معقول و شرعی  دارند.

ماه محرم فرصت جذب جوانان به آرمان‌های دینی و مساجد است

اله داد اظهار کرد:در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، آگاهی‌بخشی، بصیرت و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی تلاش شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری  فاطمه الزهرا (س) اسلام آبادغرب  اظهار کرد: در این ماه هر چقدر که می‌توانیم باید قرآن و دعا بخوانیم و به معانی آن‌ها نیز توجه کنیم و جوانان را با عظمت نهضت عاشورا هر چه بیشتر آشنا کنیم.

وی در پایان گفت: برگزاری سفره ی ختم صلوات، قرائت حدیث کسا همراه با روضه حضرت اباعبدالله (ع)، ایستگاه صلواتی، توزیع شربت، برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری از برنامه های شاخص این کانون است.

ماه محرم فرصت جذب جوانان به آرمان‌های دینی و مساجد است

کد خبر 1772270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha