اعلام جزییات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در استان کرمانشاه

دوستی گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور کودکان و مادران برای تجدید بیعت با امام حسین(ع) و تربیت نسلی حسینی برگزار می‌شود.

 فرهاد دوستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام محرم حسینی، گفت:آئین های عزاداری ماه محرم همه ساله در استان کرمانشاه با شور و عشق خاص مردم به اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می شود و عاشقان آن حضرت ارادت و تجدید میثاق خود را هر سال در قالب عزاداری مستحکم تر می کنند.

دبیر استانی مجمع حضرت علی اصغر(ع) استان کرمانشاه افزود: یکی از این برنامه های محزون همایش شیرخوارگان حسینی است که با حضور گسترده بانوان حال و هوایی دیگر به خود می گیرد و شهر را محزون می کند.

وی خاطر نشان کرد:مراسم عزاداری شیرخوارگان حسینی روز جمعه ۲۲ تیرماه جاری همزماناولین جمعه ماه محرم از ساعت ۸ و ۳۰ صبح در سالن شهید بهشتی ورزشگاه آزادی با سخنرانی حجت‌الاسلام رسول کرمی و مداحان حاج علی مهدی‌آبادی، حاج مهدی جانجانی و کربلایی سید میلاد طباطبایی است.
 
دبیر استانی مجمع حضرت علی اصغر(ع) استان کرمانشاه بیان کرد:اهمیت واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی اصغر(ع) سبب شده است تا هر ساله همایش شیرخوارگان حسینی برای معرفی اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا و ایثار و از جان گذشتگی خاندان ایشان برگزار شود.

دوستی اظهار کرد:در این مراسم علاوه بر نوحه خوانی و سینه زنی، کودکان شیرخوار به یاد طفل شیرخوار حسین علیه السلام لباس سبز بر تن می‌کنند و به نشانه ادامه راه سرخ نهضت عاشورا تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) سربند «یا صاحب الزمان» بر سر می‌زنند.

کد خبر 1772373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha