امام زمان (عج) خوبی ها و بدی ها را برای مردم تبیین کرده است

حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت: در عصر غیبت امام زمان (عج) خوبی ها و بدی ها را توسط نمایندگانش و فقها برای مردم تبیین کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب حجت الاسلام واضحی آشتیانی در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه شهدای شهر جیرفت، گفت: انبیای الهی و ائمه اطهار (ع) خوبی ها و بدی ها را برای مردم تبیین کرده اند زیرا نسبت به عموم مردم جامعه احساس مسئولیت می کردند.
این کارشناس مذهبی ابراز کرد: امروز امام ما آخرین حجت خدا یعنی امام زمان (عج) می باشد و  گر چه از نظرها غایب است و ما تا حالا صدای آن حضرت را نشنیده ایم اما بر این باور و اعتقاد هستیم که امام زمان‌ (عج) تمام اعمال و رفتار ما را زیر نظر دارد.
وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) در دنیا دو منصب دارد، بیان کرد: یک منصب نسبت به همه مردم دارد این است که می فرماید؛ دین حق اسلام و مذهب حق شیعه اثنی عشری است یعنی پیامبر اکرم (ص) ۱۲ جانشین داشته که شیعه اثنی عشر به اولین تا آخرین این جانشینان اعتقاد دارد.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی ادامه داد: برخی شیعه سه امامی، چهار امامی، شش امامی و هفت امامی هستند اما  هیچکدام از این فرقه های شیعه حق نیستند تنها شیعه دوازده امامی حق است.
این کارشناس مذهبی اظهار کرد: علی رغم این که از غیبت کبری سال های متمادی زیادی می گذرد اما علما براساس آیات  قرآن کریم، روایات و تاریخ ثابت کرده اند که پیغمبر اکرم (ص) ۱۲ جانشین دارد و این مهم نشان می دهد که سایه حجت خدا اکنون بالای سر ماست.
وی اضافه کرد: هر چه در دنیا بگردید همه دین ها نقص دارند و تنها دین کامل اسلام و مذهب هم شیعه دوازده امامی است.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت، امام زمان (عج) خوبی ها و بدی ها را توسط نمایندگانش و فقها برای مردم تبیین کرده است.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: دومین منصب امام زمان (عج) نسبت به گروهی از مردم است به این معنا که امام زمان (عج) از گروهی از شیعیان و بندگان خدا دستگیری می کند، دست بعضی ها را می گیرد.
وی با بیان اینکه زمان (عج) نگاه، توجه و عنایتش به همه است، ابراز کرد: پروردگار عالم به همه روزی می دهد حتی کسانی که پروردگار را قبول ندارند، خداوند می فرماید؛ آنها مرا قبول ندارند اما من خالق آنها هستم پس باید به آنها روزی دهم.
حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت: امام زمان (عج) بعضی ها را مستقیما مدیریت می کند جلوی آنها را می گیرد و نمی گذارد خلاف کنند و خوشا به حال آن کسی که امام زمان (عج) از او دستگیری می کند.

کد خبر 1772538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha