بازنمایی ادبیات عاشورایی در حماسه اشک

شبکه رادیویی فرهنگ از ۲۵ تا ۲۹ تیرماه ویژه برنامه «حماسه اشک» را با محوریت واقعه کربلا در ایینه ادبیات روانه آنتن می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ معصومه سادات علوی نکو یکی از تهیه کنندگان این برنامه درباره «حماسه اشک» گفت: این ویژه برنامه کاری از گروه ادب و هنر است که در روز تاسوعا و عاشورا از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و در دیگر روزها تا ساعت ۱۶ پخش می شود.

وی ادامه داد: اصل موضوع در طی سال‌ها تکراری است و مردم با آن آشنا هستند اما وقتی که وارد شعر و داستان می‌شود همچنان تازگی دارد. واقعه عاشورا از نگاه‌های مختلف قابل بررسی است و مورد استقبال واقع می‌شود و آن را همیشه زنده و پویا می‌بینیم.


وی عنوان کرد: با گذشت سال‌های بسیار از دهم مجرم سال ۶۱ هجری همچنان همه رخدادهای این حماسه به تصویر کشیده نشده و در هر دوران شاهد اشعار عاشورایی با مضامین جدید هستیم که، مورد استقبال قرار می‌گیرند و جذاب و اثرگذار هستند پس در این برنامه به سیمای شهادت امام حسین علیه السلام و یارانشان در آیینه ادبیات فارسی ادر شعر و داستان فارسی می پردازیم.


تهیه کننده حماسه اشک ادامه داد: گفتگو با شاعران و نویسندگان کشورمان در حوزه ادبیات آیینی بزرگسال و کودک، گفتگو با دبیر رویدادهای ادبی عاشورایی در سراسر کشور از جمله بخش های برنامه خواهد بود.

علوی نکو گفت: علت چرایی حضور «قیام عاشورا» در ادبیات فارسی - خصوصا شعر فارسی - و پرداخت نزدیک به هزار ساله به آن در شعر فارسی تا جایی که شعر عاشورایی که از آن به شعر سرخ نیز یاد می‌کنند باعث‌شد تا برنامه « حماسه اشک» را تدارک دیده تا ضمن بررسی واقعه کربلا به انواع ادبیات عاشورایی، که از غنی ترین و حماسی ترین ذخایر فکری و احساسی شیعی است بپردازیم.

گفتنی است «حماسه اشک» به تهیه کنندگی مریم مردانی و معصومه سادات علوی نگو با گویندگی مهدی محمدیان روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

کد خبر 1772556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha