اولین مرکز ملی قرآن کریم در مالدیو افتتاح می‌شود

رئیس جمهوری مالدیو اعلام کرد که دولتش ابتکارات متعددی را برای گسترش دانش قرآن و ترویج اسلام در نظر دارد که به زودی اجرایی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « edition.mv»، «محمد مویزو»، رئیس جمهوری مالدیو اعلام کرد که دولتش ابتکارات متعددی را برای گسترش دانش قرآن و ترویج اسلام در نظر دارد که به زودی اجرایی خواهند شد.

مویزو در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دیشب با ابراز خرسندی از رشد مهارت در تلاوت قرآن در کشور گفت که دولتش طرح‌های مختلفی برای ترویج آموزه‌های قرآن و اسلام دارد.

وی تاکید کرد که اولویت اصلی مدیریتش ترویج اسلام و مبانی آن و گسترش معارف قرآن است.

مویزو اظهار داشت که دولت او تسهیلات و آموزش‌های بیشتری را برای کسانی که حافظ قرآن می شوند، فراهم می کند و مشوق‌های ویژه‌ای برای تشویق افراد بیشتر برای حفظ کامل قرآن از جمله دوبرابر کردن کمک هزینه‌ای که در حال حاضر دریافت می‌کنند، ارائه خواهد شد.

وی همچنین از راه‌اندازی کلاس های رایگان قرآن در سراسر کشور خبر داد.

رئیس جمهوری مالدیور در ادامه اطمینان داد که دولت، زمینی را برای افتتاح مرکز ملی قرآن کریم اختصاص خواهد داد.

وی تاکید که هدف دولت توسعه تسهیلات وقفی دیگر به نام‌های «دارالسلام» و «دارالارقم» برای کمک به ترویج گسترش معارف قرآن است.

مویزو از اینکه چگونه مردم مالدیو به‌طور سنتی همیشه اولویت را برای معرفی مطالعه قرآن به کودکان در سنین پایین قائل هستند، صحبت کرد.

رئیس جمهوری مالدیو ضمن تاکید بر اینکه که مطالعه قرآن راه‌حلی برای همه مشکلات رفتاری کشور است، توصیه کرد که مردم به کتاب آسمانی قرآن رجوع کنند و به دستورات الهی در آن عمل کنند.

کد خبر 1773227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha