ایران موفق به اخذ نشان المپیاد فرهنگی شد

دولت فرانسه همزمان با برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اقدام به برگزاری المپیاد فرهنگی نموده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این رویداد مهم که با حضور و مشارکت کشورهای دارای نشان "المپیاد فرهنگی" برگزار می‌شود، طی چهار روز بخشی از فرهنگ ورزشی کشورها به مخاطبین فرانسوی و توریست های حاضر در فرانسه ارائه می‌شود.

اهمیت برگزاری برنامه در این المپیاد از این جهت بیشتر درک می‌شود که به دلیل دولتی بودن این برنامه و برخورداری از حمایتهای ویژه کمیته پاریس ۲۰۲۴، شهرداری ها و ... تبلیغات برنامه فرهنگی کشورها در رسانه نیز انعکاس می یابد و از طرفی گردشگرانی که برای تماشای المپیک وارد کشور فرانسه می‌شوند در این برنامه ها شرکت می کنند.  
همانطور که پیشتر نحوه و خبر کسب نشان المپیاد فرهنگی توسط رایزنی فرهنگی ایران اطلاع رسانی شد، ایران نیز یکی از ۱۸ کشوری است که طی این چهار روز به اجرای برنامه ای مخصوص با عنوان "هنر قهرمان بودن" می پردازد.

کشورهایی که موفق به اخذ نشان المپیاد فرهنگی شده اند عبارتند از : ایرلند، استرالیا، بلغارستان، کره جنوبی، فرانسه، ژاپن، آمریکا، ایتالیا، کانادا، ایران، اتریش، اسپانیا، کامرون، لهستان، دانمارک، اکوادور، استونی، مکزیک، اهمیت تلاش های رایزنی فرهنگی ایران برای دریافت این نشان زمانی مشخص می‌شود که بدانیم از کشورهای مشرق زمین تنها ایران و ژاپن موفق به دریافت این نشان شده اند.

افتتاحیه المپیاد فرهنگی در فرانسه روز شنبه ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیرماه ۱۴۰۳) ساعت ۹ صبح خواهد بود و رایزنی ایران از ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۴:۳۰ بصورت خاص همراه با پذیرایی به معرفی ورزش زورخانه ای ایران، مراحل و ویژگیهای آن خواهد پرداخت.

پس از این افتتاحیه، در سایر روزها نمایشگاه مربوطه (بدون اجرای زنده) برقرار خواهد بود.

جهت حفظ امنیت، برنامه با ثبت نام شرکت کنندگان همراه شده که به دلیل استقبال بسیار زیاد بعمل آمده از اطلاع رسانی انجام گرفته و به دلیل جلوگیری از ازدحام جمعیت این برنامه در سه سانس پی در پی اجرا خواهد شد. تکمیل ظرفیت ثبت نام برای اجرای روز اول  تنها در ۲۴ ساعت اولیه اطلاع رسانی انجام گرفت و به دلیل تقاضای بسیار دو سانس به اجرای روز اول افزوده شد.

کد خبر 1773246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha