ثبت‌نام ۸۰۰ طلبه در دومین اعتکاف علمی طلاب در حرم رضوی

مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در دومین اعتکاف علمی طلاب با عنوان مدرسه دارالعلم امسال با افزایش حدود ۶۰ درصدی به نسبت سال گذشته روبرو شده و از میان حدود ۱۷۰۰ نفر متقاضی، با اعمال شاخصه‌های لازم ۸۰۰ نفر گزینش وثبت نام شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی خیاط در مراسم آغاز به کار مدرسه تابستانه دارالعلم که صبح امروز شنبه(۶مرداد) برگزار شد اظهارکرد: این مدرسه فرصتی مغتنم برای بهره برداری علمی از تعطیلات تابستانی و گامی در جهت عمل به منویّات مقام معظم رهبری در راستای فرمایش و دستور ایشان برای برنامه‌ریزی استفاده طلاب و حوزه از ایام تعطیلات تابستان است.

وی به تبیین اهمیت برگزاری مدرسه تابستانه دارالعلم پرداخت و گفت: امسال در دومین سال برگزاری این اعتکاف علمی و مدرسه تابستانه دارالعلم در جوارحرم مطهر امام هشتم(ع)، هم شاهد افزایش کیفی و هم کمی در این رویداد هستیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امسال نیز علما و مراجع عظام زینت بخش این مدرسه هستند و در این اعتکاف علمی، طلاب از حضور اساتیدی فرزانه‌ای چون حضرت آیت الله العظمی سبحانی ادام الله ظله، حضرت آیت الله آملی لاریجانی دامت برکاته، حضرت آیت الله شب زنده دار دامت برکاته، حضرت آیت الله علم الهدی دامت برکاته، حضرت آیت الله سیدان دامت برکاته، حضرت آیت الله اشرفی شاهرودی دامت برکاته و حضرت آیت الله مروارید دامت برکاته بهره مند می‌شوند. 

ثبت‌نام ۸۰۰ طلبه در مدرسه تابستانه دارالعلم

وی برگزاری موفق مدرسه تابستانه دارالعلم در سال گذشته و استقبال طلاب را نشان از موثر بودن آن دانست و افزود:  امسال با توجه به استقبال دانش پژوهان و ارتقای مدارس؛ این دوره در قالب پنج مدرسۀ شامل مدرسه «قرآن و حدیث»، «علوم عقلی»، «فقه و اصول»، «ادبیات و زبان‌شناسی» و «منطق و روش‌شناسی» برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خیاط ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در این اعتکاف علمی نیز به نسبت سال گذشته با افزایش حدود ۶۰ درصدی روبرو بوده و امسال از میان ۱۷۰۰ نفر متقاضی ۸۰۰ نفر با شرایط و ضوابطی که در نظر گرفته شده بود گزینش و ثبت نام شده اند.  

پایان پیام/

کد خبر 1774430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha