نشان دار کردن مالیات ها راهکاری برای توسعه و آبادانی گلستان  

نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، مدیرکل امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی گلستان در خصوص نشان دار کردن مالیات ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا نورانی امروز (شنبه ۶ مرداد) در نشست خبری گفت: مالیات ابزاری برای عدالت اجتماعی و بازتوزیع درآمد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با بیان اینکه دریافت مالیات تاثیر مهمی در پیشرفت و آبادانی کشور دارد، افزود: درآمدهای مالیاتی، فروش نفت و واگذاری‌ها در تامین هزینه‌های دولت اثرگذار است.

وی ادامه داد: عدم دریافت مالیات و کشف نشدن فرار مالیاتی سبب فروش نفت بیشتری می شود.

نورانی اظهارداشت: مالیات بخشی از واجبات نظام اجتماعی است و و مردم نباید از پرداخت مالیات گله مند باشند.

وی شناسایی فرار مالیاتی را از برنامه های جدی بیان کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی فراریان مالیاتی به راحتی توسط چشم تیزبین قانون رصد می‌شود.

نورانی با اشاره به آیین‌نامه نشان‌دار کردن مالیات‌ها، افزود: مودیان در این طرح محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود را مشخص می کنند.

وی ادامه داد: درآمدهای مالیاتی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در استان هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان نیز در این نشست با اشاره به آیین نامه نشان دار کردن مالیات ها، گفت: بر اساس این آیین نامه، مشمولان ماده ۱۰۰ در هنگام تسلیم اظهارنامه مالیاتی می توانند محل هزینه مالیات پرداختی‌ خودشان را در طرح های عمرانی و توسعه ای مشخص کنند.

قربان حاجی مشهدی با اشاره به وجود ۲۷ طرح استانی و ۱۷ طرح ملی در گلستان، افزود: مودیان می‌توانند در زمان پرداخت مالیات به یکی از این طرح‌ها را جهت هزینه کرد انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال باید ۱۷ هزار میلیارد ریال مالیات در استان دریافت می شد، گفت: به دلیل افزایش درآمدهای مالیاتی در قانون بودجه تاکنون ۱۱ هزار میلیارد ریال مالیات در گلستان دریافت شده است.

حاجی‌مشهدی ادامه داد: ۱۵ مرداد ماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مشاغل است و مشاغل نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان نیز در این نشست گفت: منابع مالیاتی وصول شده صرف پروژه های نیمه تمام و عمران و آبادانی در استان می شود.

روح‌الله صلبی افزود: همراهی مردم در پرداخت مالیات، سبب افزایش  درآمد خانوارهای گلستان می شود.


 

کد خبر 1774490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha