واکنش حزب الله  و مقامات لبنانی به ادعاهای صهیونیستها درباره مجدل شمس

به دنبال حمله به مجدل شمس در سوریه، حزب الله لبنان ادعاهای رسانه های عبری و مقامات صهیونیستی مبنی بر دخالت لبنان در این حمله را تکذیب کرد و مقامات لبنانی ضمن حمایت از حزب الله این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، به دنبال حمله به جولان سوریه و منطقه مجدل شمس که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر دیگر شد، رژیم صهیونیستی حزب الله را متهم به این حمله کرد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای مسئولیت این حمله را رد کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی لبنان ادعای برخی رسانه‌های دشمن و رسانه‌های مختلف مبنی بر هدف قرار دادن مجدل شمس را قاطعانه تکذیب و تاکید می کند که مقاومت اسلامی این حمله را انجام داده است و ما هیچ ارتباطی با این حادثه نداریم.

حزب الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای از بمباران مقر تیپ هرمون در پادگان معالیه جولانی در جولان اشغالی سوریه با موشک‌های کاتیوشا خبر داده بود.

وی تصریح کرد: این امر در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به حملات اسرائیل به روستاها و خانه های امن جنوبی است که آخرین آنها شهر کفر کلا بود.

دولت لبنان نیز در بیانیه‌ای حملات به غیرنظامیان را محکوم کرد و خواستار توقف درگیری‌ها در همه جبهه‌ها شد.

در این بیانیه، دولت تاکید کرد که هدف قرار دادن غیرنظامیان نقض آشکار قوانین بین المللی و در تضاد با اصول بشریت است.

در همین حال، ولید جنبلاط، رهبر دروزی های لبنان نسبت به تلاش های اسرائیل برای شعله ور کردن درگیری در منطقه هشدار داد.

وی گفت: با توجه به انکار ارتباط مقاومت اسلامی با آنچه در مجدل شمس رخ داد، ما نسبت به آنچه که دشمن اسرائیلی مدت هاست برای شعله ور شدن درگیری روی آن کار می کند، هشدار می دهیم.

وی افزود: ما در گذشته این پروژه (اسرائیل) را سرنگون کردیم  و در کنار مقاومت و همه مقاومت‌هایی که با جنایت و اشغالگری اسرائیل مقابله می کنند، هستیم.

نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان در تماس تلفنی با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان تاکید کرد که لبنان و مقاومت به قوانین جنگ و درگیری پایبند هستند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

نخست وزیر لبنان نیز در بیانیه‌ای حمله موشکی به منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد.

دفتر «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان اقدامات خشونت آمیز علیه غیرنظامیان را محکوم کرد. دفتر میقاتی خواستار توقف فوری اقدامات خصمانه در همه جبهه‌ها شد.

نیروهای امدادی رژیم صهیونیستی روز شنبه از کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۳۵ نفر در حمله موشکی به جولان اشغالی خبر دادند و ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که حزب‌الله لبنان این موشک را به مجدل شمس پرتاب کرده است و این در حالی است که حزب الله لبنان این ادعا را رد کرده است.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که ارتش در حال آماده سازی پاسخی به حزب الله است. وی مدعی شد که اطلاعات ما روشن است و حزب الله مسئول کشتار است.

وب سایت اکسیوس به نقل از یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نوشت که اسرائیل به ورود به یک جنگ همه جانبه با حزب الله و لبنان نزدیک است.

ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که موشک‌ها به چندین سایت در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه اصابت کرده است که یکی از آنها به شهر مجدل شمس در مرزهای لبنان و اردن اصابت کرده است.

کاتز افزود: حمله امروز حزب الله از همه خطوط قرمز عبور کرد و پاسخ نیز بر همین اساس خواهد بود. ما به لحظه جنگ همه جانبه علیه حزب الله و لبنان نزدیک می شویم.

کد خبر 1774509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha