بازتاب مراسم تنفیذ رئیس جمهوری ایران در رسانه‌های خارجی

مراسم تنفیذ دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران که با حضور مقامات و میهمانان داخلی و خارجی امروز (یکشنبه)در حسینیه امام خمینی(ره) اجرا شد، در رسانه های خارجی بازتاب یافت.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: مقام معظم رهبری امروز(یکشنبه هفتم مرداد) درمراسمی در حسینیه امام خمینی(ره)حکم ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ نمودند. این مراسم در رسانه های گروهی دیداری، نوشتاری، شبکه های اجتماعی و شبکه‌های خبری خارجی بازتاب و انعکاس گسترده ای یافت.

شبکه خبری «الجزیره » قطر این مراسم را به طور کامل پوشش داده و براساس دیدگاه این شبکه نکات حائز اهمیت اظهارات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری ایران را زیر نویس کرد.

صفحه عربی روسیا الیوم نیز خبری درباره تنفیذ رئیس جمهوری ایران به عنوان تیترهای اصلی صفحه خود انتخاب کرد و به نقل از رئیس جمهوری ایران نوشت: باید عدالت و آزادی‌ برای شهروندان کشور تامین شود، همچنین ایران باید از امکانات بازدارندگی و تقویت جایگاه خود در جهان اسلام برخوردار باشد.

پزشکان در مراسم تنفید خود گفت: من در پیشگاه رهبر انقلاب عهد می‌کنم که راهی جز مسیر عدالت و انصاف اجتماعی نخواهیم داشت و راه شهدای خدمت به این مردم را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: ما می خواهیم ایران از عدالت اجتماعی برخوردار باشد و به همه شهروندان آزادی بدهد، توانمند و دارای قابلیت‌های بازدارندگی و دفاعی باشد.

پزشکیان ادامه داد: باید در عرصه اقتصادی به مقام اول برسیم و جایگاه خود را در جهان اسلام تقویت کنیم.

پزشکیان با اشاره به لزوم «روابط مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی» گفت: به دنبال تقویت جایگاه ایران و تقویت روابط بین‌الملل این کشور بر اساس اصل عزت خواهیم بود.

روسیاالیوم با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری نوشت. رهبر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم تاکید کرد انتخابات در چهاردهمین دوره آن به بهترین شکل در فضای رقابتی و اخلاقی خوب برگزار شد. سخنان رئیس‌جمهور پزشکیان متقن، عمیق و حاکی از پایبندی وی به اصول حاکمیت دینی و مردمی و همه ما باید از او حمایت کنیم.

مقام معظم رهبری تاکید کرد: اولویت عامل اقتصادی است و باید اقدام اقتصادی انجام دهیم و گام های دولت قبل را طی کنیم و به گام های جدید برسیم.

صفحه عربی شبکه خبری« اسکای نیوز» با فیلمی از مراسم تنفیذ دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری ایران منتشر و نوشت: آیت الله سید علی خامنه ای، رهبری جمهوری اسلامی ایران حکم انتصاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران را تقدیم کرد.

مدیر دفتر مقام معظم رهبری با قرائت بیانیه تحلیف اعلام کرد: با احترام به خواست مردم بزرگ، آرای آنان را در انتخاب شخصیت حکیم، صادق، مردمی و آگاه اجرا می کنم و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب می کنم.

اسکای نیوز نوشت: رئیس جمهوری جدید روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد خواهد کرد.

پایگاه خبری لبنانی« العهد» نیز به انتشار خبر مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که امروز در حسینیه امام خمینی (قدس سره) در حضور سران نظام برگزار شد را پوشش داده و نوشت:  دکتر مسعود پزشکیان امروز پس از تحویل حکم ریاست با ایراد سخنانی تاکید کرد که ما باید با همه قدرت و توانمان برای خدمت به مردم کار کنیم.

دکتر پزشکیان با تشکر از رهبر انقلاب اسلامی و مردم ایران، گفت: از آنها می خواهم که در راه عبور از مشکلات همچنان مرا یاری کنند. اتحاد مردم ایران و رهبری تضمین کننده پیشرفت ما به سوی ایرانی قدرتمند است.

وی تاکید کرد: امروز در برابر همه مردم ایران مسئول اجرای قوانین کشور هستم.

العهد همچنین به انتشار سخنان مقام معظم رهبری در این مراسم پرداخت و نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سخنان رئیس‌جمهوری ایران سخن عمیقی است که نشان‌دهنده پایبندی ایشان به اصول حاکمیت دینی و مردمی واقعی است.

رهبری ایران تاکید کرد: انتخابات اخیر به خوبی برگزار شد و رئیس جمهوری توانمندی انتخاب شد و ملت ایران پیروز این انتخابات بودند.

«الشرق الاوسط» نیز در خبری نوشت: آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران مراسم تنفیذ دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری جدید در ایران را امروز اجرا کرد.

الشرق الاوسط نوشت: مراسم تنفیذ در حسینیه امام خمینی(ره) در تهران با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد و رهبری جمهوری اسلامی ایران انتصاب نهمین ریاست جمهوری ایران را اعلام کرد.

این رسانه عربی نوشت: دکتر پزشکیان روز سه شنبه در شورای اسلامی ایران سوگند یاد خواهد کرد.

شبکه خبری «المیادین» لبنان هم در تارنمای خود با انعکاس مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان، به نقل از رئیس جمهوری نوشت: حمایت و رضایت ملت ایران معیار اصلی برای مسئولیت پذیری در این کشور است.

شبکه خبری «السیاسة» کویت در خبری با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ایران نوشت: رهبری جمهوری اسلامی ایران، امروز در مراسم تنفیذ حکم دکتر مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهوری جدید را تقدیم کرد.

مسعود پزشکیان در انتخابات زودهنگام پس از درگذشت سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد، انتخاب شد.

پزشکیان روز سه شنبه دربرابر مجلس شورای اسلامی ایران سوگند یاد خواهد کرد.

پزشکیان در این مراسم تاکید کرد: برای تقویت جایگاه ایران و تحکیم روابط بین المللی اش تلاش خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ایران قابلیت های دفاعی خود را تقویت خواهد کرد. باید ایران روابط مبتنی بر تعامل سازنده با کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز با بازتاب مراسم تنفیذ نوشت: دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری جدید ایران امروز در مراسمی حکم ریاست جمهوری را خود را از رهبری جمهوری اسلامی ایران تحویل گرفت.

پزشکیان در این مراسم تاکید کرد: به دنبال تقویت جایگاه ایران و تقویت روابط بین‌الملل این کشور خواهد بود.

کد خبر 1774541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha