اربعین متفاوت بچه‌مسجدی‌های بروجرد در عمود ۹۴۷

اصالت‌پور با اشاره به خدمت رسانی موکب مردمی «جوانان بروجرد» در مسیر پیاده‌روی اربعین، گفت: خدمات گسترده‌ای همچون خیاطی، اهدای هدیه به کودکان، اجرای تعزیه و طرح زیارت نیابتی توسط بچه‌های مسجد برای این موکب پیش‌بینی شده است.

«حسین اصالت‌پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از خدمت رسانی موکب مردمی جوانان بروجرود به زائران در اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری کمیل از سال ۱۳۹۸ تاکنون با برپایی موکب مردمی جوانان بروجرد اقدام به ارایه خدمات فرهنگی و پذیرایی به زائرین اربعین حسینی می نماید.

مدیر موکب مردمی جوانان بروجرد و مدیر کانون فرهنگی هنری کمیل بیان کرد: امسال برای اولین بار به همت جوانان مومن بروجرد و با مشارکت خیرین در مساحتی به وسعت ۵۵۰ مترمربع در دو طبقه حسینیه ای در مسیر نجف به کربلا و در عمود ۹۷۴ حسینیه ساخته شده و قرار است روزانه در این حسینیه به ۵ هزار نفر خدمت رسانی صورت گیرد. اگر چه در این غرفه اسکان نداریم، اما تلاش شده است که به زائرین به صورت میان وعده بستنی سنتی بروجرد توزیع  شود.

اربعین متفاوت بچه‌مسجدی‌های بروجرد در عمود ۹۴۷

اربعین متفاوت بچه‌مسجدی‌های بروجرد در عمود ۹۴۷

اصالت‌پور با اشاره به اینکه در این موکب خدمات گسترده به زائران حسینی ارائه می شود، افزود: توزیع سه وعده  غذای گرم، خدمات خیاطی، تعمیر ویلچر و چرخ دستی، پیرایش، چاپ عکس فوری، برپایی ایستگاه صلواتی در این موکب مورد توجه قرار می گیرد. همچنین، اجرای تعزیه، چهارپایه خوانی، اهدای هدایای فرهنگی به کودکان، راه اندازی ایستگاه رسانه و تهیه کلیپ و فیلم نیز انجام می شود.

اربعین متفاوت بچه‌مسجدی‌های بروجرد در عمود ۹۴۷

اربعین متفاوت بچه‌مسجدی‌های بروجرد در عمود ۹۴۷

وی طرح «زیارت نیابتی از شهدا» را از طرح هایی دانست که در این غرفه اجرا می شود و گفت: در این طرح نام و مشخصات شهدا نوشته شده و زائرین آن را به کوله پشتی خود وصل و به نیابت از شهدا در این مسیر قدم برمی دارند و زیارت می کنند. همچنین اقامه نماز جماعت همراه با مرثیه خوانی و سخنرانی در این موکب مورد توجه قرار می گیرد و طرح خوشنویسی «گل و گلاب» برای اولین بار روی پیراهن و کوله‌های زائران با گِل و گلاب توسط اساتید مجرب در موکب مردمی جوانان بروجرد خوشنویسی می‌شود.

موکب جوانان بروجرد که متشکل از اعضای کانون فرهنگی هنری کمیل این شهرستان است از سال ۱۳۹۸ تاکنون در کربلای معلی عمود ۹۷۴ به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

کد خبر 1774609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha