اولین ورزشکار فلسطینی موفق به کسب عنوان «یواف‌سی» شد

«بلال محمد» اولین مبارز هنرهای رزمی ترکیبی فلسطینی است که موفق به کسب عنوان «یواف‌سی» شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، «بلال محمد» با غلبه بر «لئون ادواردز»، قهرمان انگلیسی و تبدیل شدن به اولین مبارز هنرهای رزمی ترکیبی فلسطینی که موفق به کسب عنوان «یواف‌سی» شده است، تاریخ ساز شد.

مسابقات قهرمانی مبارزه نهایی یا «یواف‌سی» (UFC)، یک رسانه جمعی و شرکت هنرهای رزمی ترکیبی آمریکایی است که توسط گروه «تی‌کی‌او» که زیرمجموعه شرکت اندیور است، اداره می‌شود.

 یواف‌سی بزرگ‌ترین سازمان برگزارکننده مسابقات هنر های رزمی ترکیبی و میزبان بهترین مبارزان این رشته در جهان است. این سازمان مسابقات خود را در دوازده وزن جداگانه و در مکان‌های مختلف دنیا برگزار می‌کند.

«بلال محمد»، مبارز ۳۶ ساله و فرزند دو مهاجر فلسطینی که اکنون در شیکاگو زندگی می‌کند، در مسابقه UFC ۳۰۴ به اتفاق آرا پیروز شد.

محمد لحظاتی پس از اینکه در یازدهمین مبارزه متوالی خود بدون شکست ماند و کمربند قهرمانی را به دور کمرش بسته بود، به زانو افتاد. او از سال ۲۰۱۹ تاکنون شکست نخورده است.

او پیش از مبارزه‌اش در منچستر انگلیس گفت: این مبارزه فقط مربوط به خودم نیست، بلکه برای همه فلسطینی‌ها و مردم غزه است.

این ورزشکار فلسطینی همچنین پرچم فلسطین را با افتخار به اهتزاز در آورد و جنگ غزه را مورد انتقاد قرار داد.

محمد و ادواردز در سال ۲۰۲۱ نیز با هم مبارزه کردند، یک نتیجه رضایت بخش که جرقه‌های برد را برای هر دو مبارز را ایجاد کرد.

ادواردز چهار برد متوالی به دست آورد، در حالی که محمد پنج برد متوالی کسب کرد.

محمد بار دیگر پس از پیروزی و کسب عنوان «یواف‌سی» به پیشینه فلسطینی خود اشاره کرد.

 وی همچنین از آهنگ «خون من فلسطین است»، اثر محمد عساف، به عنوان آهنگ خروج خود استفاده کرد.

در سال ۲۰۲۱، گزارش های خبری از محمد نقل کردند که به عنوان یک مبارز مشهور جهانی، صدای افرادی مظلومی است که صدای آنها در جهان شنیده نمی‌شود.

محمد بلال پس از کسب عنوان «یواف‌سی» گفت: ورزشکاران فلسطینی زیادی وجود ندارند که صحنه یا سکویی برای حمل پرچم فلسطین داشته باشند و اکنون من باید آن پرچم را بالاتر از همیشه حمل کنم؛ برای اینکه به دنیا نشان دهیم که ما وجود داریم و یک کشور مستقل هستیم.

وی افزود: حالا من صدای افرادی هستم که صدایی ندارند، برای افرادی که دنیا می‌خواهد فراموش شوند. من وظیفه دارم که به آنها نور بتابانم، روحیه آنها را بالا ببرم و هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد.

کد خبر 1774614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha