مشکل آب خاش به راحتی قابل حل است

حجت‌الاسلام دهقان با توضیح درباره مشکلات به وجود آمده در اثر نبود آب آشامیدنی و کشاورزی گفت: مشکل به راحتی حل می‌شود اما مسئولان باید اقدامات را شروع کنند و بودجه‌های طرح‌های سابق را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان امام‌جمعه شهرستان خاش از استان سیستان و بلوچستان درباره وضعیت آب شهرستان و نارضایتی مردم گفت: با این وجود که در زمستان از نعمت باران به خوبی برخوردار شدیم، اما باز در تابستان با کمبود شدید آب مواجه هستیم.

امام‌جمعه شهرستان خاش از کمبود آب در بعضی روستاها به مدت چندین شبانه‌روز خبر داد و ابراز داشت: به این دلیل نارضایتی‌هایی وجود داشت و مردم نیز مراجعاتی به دفتر امام جمعه داشتند؛ بنده هم از مسئول محترم سازمان آب پیگیری‌هایی داشتم؛ بی نتیجه بودن این پیگیری سبب اعلام آن در خطبه‌های نماز جمعه شد.

وی در بیان پیگیری‌های فرمانداری توضیح داد: مشکل فنی وضعیت لوله‌های آب و افت شدید آب چاه‌ها نیازمند ورود پیمانکار به این کار بود که ورود با تأخیر آن باعث بروز این مشکل شده است؛ پیگیری‌هایی که صورت گرفت، نتیجه داد و تا اندازه‌ای فعلاً مشکل آب حل شده است اما باز هم به صورت کلی با کمبود آب شهرستان خاش و حومه مواجه هستیم.

حجت‌الاسلام دهقان درباره طرح بزرگ انتقال آب از «کاروان در» به وسیله لوله خبر داد و گفت: دولت سیزدهم یعنی دولت شهید رئیسی اعتبارات خوبی را به این طرح اختصاص داد که اگر در آن تسریع شود و اعتبارات به موقع پرداخت شود، مشکل به صورت اساسی حل خواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان خاش در بیان راهکار دیگری برای حل مشکل آب شهرستان خاش اظهار داشت: شهرستان خاش با کشور پاکستان هم مرز است؛ با توجه به وجود آب فراوان در ارتفاعی کم از سطح خاک، احداث سد و حفر چاه می‌تواند به مشکل آب این منطقه کمک کند؛ پتانسیل کشاورزی این منطقه در تولید زرد آلو، سبزیجات، انار و پسته‌ای که حرف اول را در دنیا می‌زند، باعث رونق این منطقه خواهد شد.

کد خبر 1774636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha