مداحان کوچک روستای عباس‌آباد

بچه‌های روستای عباس آباد سرخس این روزها در مسجد صاحب الزمان آموزش قرائت زیارت عاشورا و مداحی می‌بینند تا بزودی نسل جدید مداحان این روستا باشند که پرچم عزای حسینی را در نقطه صفر مرزی، در سرزمین خورشید به اهتزاز در می‌آورند.

خبرگزاری شبستان مشهد | سرخس شهرستانی است که فراوانی اهل سنت در آن زیاد است و تنوع قومیتی و فرهنگی زیادی نیز دارد ولی در عین حال، از دیرباز، مردمان خونگرم و وطن‌دوست این منطقه با آرامش و امنیت در کنار یکدیگر زندگی میکنند.

این‌روزها و با فرارسیدن ایام تعطیلات، کانون های فرهنگی و مساجد، چه در رویداد "مسجد کانون نشاط" و چه هشتادیوم و چه به صورت خودجوش و مستقل، برنامه هایی را برای پربارتر کردن تابستان و اوقات فراغت نوگلان و نوجوانان در شهرها و روستاها برگزار می‌کنند. 

مداحان کوچک روستای عباس آباد

یکی از جلسات دلچسبی که این روزها در مسجد صاحب الزمان روستای عباس آباد شهرستان سرخس در حال جریان است آموزش مداحی و زیارت عاشورا ویژه نونهالان و نوجوانان است. 

برنامه‌ای که با استقبال بچه‌های روستا روبرو شده و حالا هر روز با عشق و شور حال عجیبی گردهم می‌آیند و ضمن آموزش، با قرائت زیارت عاشورا و مداحی و سینه‌زنی آماده حضور در صحنه‌های بزرگتر و مداحی در هیات‌های مذهبی می‌شوند.

مداحان کوچک روستای عباس آباد

گفتنی است، روستای عباس‌آباد، در فاصله ۵۰۰ متری شمال شهر سرخس و در بین روستای تپه میراحمد و شهر سرخس قرار دارد. با توجه به نزدیک بودن این روستا به شهر، دارای تنوع جمعیتی و قومیتی زیادی است. عمده مردم قدیمی عباس‌آباد، عربهای عربخانه بیرجند و عربهای قاینات هستند.

یکی از آثار تاریخی این محله، مقبره شیخ لقمان سرخسی است که می‌تواند با برنامه‌ریزی و کار و ساخت مجموعه اقامتی، محله عباس‌آباد به یک قطب گردشگری تبدیل شود.

پایان پیام/

کد خبر 1774740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha