عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

۷۲ روز از شهادت رئیس دولت سیزدهم و همراهانش می گذرد و در این مدت با درایت داهیانه رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای درس آموز ایشان، و همراهی دولتمردان و ملت فهیم ایران، خدشه ای در امنیت، اقتدار، مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور ایجاد نشد. مردم و مسئولان همراه و همدل تحت رهبری امام خامنه ای با سربلندی از این آزمون گذر کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، پرواز بی بازگشت ۳۰ اردیبهشت و شهادت رئیس جمهور رئیسی، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهانش، کشور را در شرایط اجرای اصل ۱۳۱ قانون اساسی قرار داد و «محمد مخبر» معاون اول دولت سیزدهم با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سرپرست ریاست جمهوری مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مهلت قانونی حداکثر ۵۰ روز شد.

آخرین پروژه ای که شهید جمهور افتتاح کرد!

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ «سد قیزقلعه سی» به عنوان بزرگترین پروژه آبی کشور با حضور روسای جمهور ایران و و آذربایجان به بهره برداری رسید. این سد مهم ترین پروژه آبی و مرزی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان است که با ظرفیت تامین آب ۷۴ هزار هکتار اراضی شمال غرب کشور و اشتغالزایی ۱۰هزار نفر به بهره برداری رسید. طول خطوط انتقال ۱۴۴ کیلومتر تعریف شده و قدرت انتقال آب نیز هشتاد مترمکعب بر ثانیه است.

بنا به گفته غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور که در آخرین سفر آیت الله شهید رئیسی به آذر بایجان شرقی ایشان را همراهی می کرد، پس از افتتاح سد قیزقلعه سی و دیدار دیپلماتیک با همتای آذربایجانی، و دیدار مردمی، بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش به همراه دو بالگرد دیگر حدود ساعت ۱۳ از پایین دست سد قیزقلعه سی به سمت تبریز حرکت می کنند و پس از نیم ساعت پرواز، در منطقه معدن سونگون که بنا به دستور فرمانده بالگردها، ارتفاع خود را افزایش می دهند تا از توده ابر عبور نمایند اما پس از ۳۰ثانیه، متوجه می شوند که بالگرد حامل رئیس جمهور همراه آنها نیست و این آغاز ماجرا بود.

جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

هیات همراه که از یافتن بالگرد رئیس جمهور در منطقه ناامید می شوند، موضوع را به مقامات اطلاع داده و بلافاصله تیم های امدادرسان و جستجو به منطقه اعزام می شوند. مردم نیز به مساجد و بقاع متبرکه رفتند و برای سلامتی رئیس جمهور مردمی دست به دعا برداشتند.

بیانات امیدآفرین رهبر انقلاب در شب میلاد امام رئوف/ دعای رهبر انقلاب برای سلامتی خادم ملت

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در شب میلاد امام رضا (ع) و در دیدار با جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار ضمن دعا برای سلامتی رئیس جمهور خدمتگزار فرمودند: « امیدواریم خداوند متعال نعمت خدمت‌گزاری رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان را از کشور سلب نکند اما مردم عزیز مطمئن باشند مسئولین با جدیت چند برابری مشغول کارهای خود هستند و ما هم توصیه‌هایی را که لازم بوده، به آنها کرده‌ایم.
و به ملت امید دادند و فرمودند: «ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. ان‌شاءالله همه کارها اعم از امنیت کشور و امنیت مرزها و امور مربوط به قوه مجریه مرتب و منظم انجام خواهد شد و پیش خواهد رفت. امیدواریم رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان به آغوش ملت بازگردند و کارها به بهترین وجه انجام گیرد.»

خادم الرضا به رضا پیوست

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

صبح دوشنبه ۳۱ اردیبهشت و همزمان با سالروز ولادت امام رئوف (ع)، خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانش از طریق رسانه ملی و پس از زیارت خاصه امام رضا (ع) اعلام شد و گوینده خبر اعلام کرد: «خادم الرضا به رضا پیوست» و اینگونه شد که شهیدِ جمهور و همراهانش در راه خدمت به مردم؛ ولی نعمتان خود، شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

بدرقه خادم ملت

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

رهبر انقلاب چه دعاهایی در نماز برای شهید رئیسی خواندند؟

رهبر انقلاب چه دعاهایی در نماز برای شهید رئیسی خواندند؟ دعاهای نمازی که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خواندند که برخی از آنها با نماز بر پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش مشترک بود، به شرح ذیل است:

لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِیکَ لَهُ إِلَهاً وَاحِداً أَحَداً صَمَداً لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَةً وَ لا وَلَداً

وَ أشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْهُدی وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافرون

اللَّهُمَّ صَلِّ علی محمّدٍ وعلی آلِ محمَّدٍ وبارِکْ علی محمدٍ وعلی آلِ محمّدٍ و تَرَحَّم عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ کَما صَلَّیتَ وَ بارَکتَ وَ تَرَحَّمتَ عَلی اَحَدٍ مِن اَولیائِک وَ عِبادِکَ الصّالِحین وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الاَنبیاءِ وَ المُرسَلین

اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ؛ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ؛ اِنَّکَ مُجیبُ الدَّعَواتِ اِنَّکَ قاضی الحاجات اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ

اللهم ان هولاء المُسَجّونَ قدامنا عبادک و ابن عبادک

وابنا إمائک، نزلوا بک، وانت خیر منزولٍ بِه

اللهم ان کانوا محسنین فزد فی احسانهم وان کانوا مسیئین فتجاوز عنهم

اللهم إنّا لا نَعلَمُ مِنهُم إلّا خَیرا (سه بار تکرار) وانت أعلم بهم منّا

اَللّهُمَّ اِنَّهُم و إنّا لا نُجیرُهُم و لا یُجیرُنا مِنْکَ اَحَدٌ وَ لا نجِدُ مِنْ دوُنِکَ مُلْتَحَداً

اللهم اغفر لهم؛ اللهم مَرَّ درجاتَهُم؛ اللهم ارحمهم؛ اللهم احشرهُم مع مُحَمَّدٍ و آل مُحَمَّدٍ

اللهم اعل درجاتهم فی عِلّیین و صل علی مُحَمَّدٍ و آله الطاهرین.

 تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد میزبان شهدای خدمت بود و مردم برای قدردانی از خادمان صدیق خود آمدند و الحق والانصاف نیز سنگ تمام گذاشتند و روز چهارشنبه ۲ خرداد رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه کردند و پیکر شهدای خدمت در میان موج جمعیت قدردان بدرقه شد و فرزندان ایران، خادمان صدیق خود را با چشمانی اشکبار بدرقه کردند.

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

دیپلماسی ادب و اخلاق را از رهبر انقلاب باید آموخت/ حضور بیش از ۶۰ هیات عالی‌رتبه خارجی برای ادای احترام به شهدای خدمت

بیش از ۶۰ هیأت عالی‌رتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در تهران شرکت کردند و با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه به شهدای خدمت ادای احترام کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با نخست وزیر عراق، نخست وزیر ارمنستان و اساعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، امیر قطر، روسای جمهور لبنان و تونس دیدار داشتند و در دیدار با ریس جمهور تونس فرمودند: «حادثه از دست دادن رئیس جمهور و جمعی از مسئولین و همراهان آنها، سنگین است اما در طول دوران جمهوری اسلامی همواره مشاهده کرده‌ایم که براساس حکمت الهی و با صبر و پایداری مردم، حوادث تلخ منشاء پیشرفت‌ها و حرکت‌ها شده‌اند.»

رهبر معظم انقلاب در این دیدارها از کلیدواژه های «حکمت الهی»، «صبر و پایداری مردم» استفاده می کنند و در اقدامی درس آموز ملت ایران را به صبر و استقامت در برابر حکمت الهی توصیه می کنند و بر  استفاده از فرصت های پیشرفت و حرکت حتی از حوادث تلخ تاکید می کنند که این امر خود نکته درس آموز و امیدآفرین است.

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

۷۲ روز از شهادت رئیس دولت سیزدهم و همراهانش می گذرد و در این مدت با درایت داهیانه رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای درس آموز ایشان، و همراهی دولتمردان و ملت فهیم ایران، خدشه ای در امنیت، اقتدار، مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور ایجاد نشد. مردم و مسئولان همراه و همدل تحت رهبری امام خامنه ای با سربلندی از این آزمون گذر کردند.

ذو وجوه بودن رهبر انقلاب

صبر بر حادثه تلخ از دست دادن خادمان صدیق کشور، بدرقه باشکوه شهدای خدمت و قدردانی از خدمات ارزشمندشان، میزبانی از دهها کشور دنیا در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، آغاز به کار مجلس دوازدهم و به جای آوردن مراسم تحلیف تنها دو روز پس از شهادت رئیس جمهور در روز یکم خرداد ماه و با حضور مهمانان خارجی و مسئولان لشکری و کشوری، آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری، برگزاری دو دوره انتخابات ریاست جمهوری در فضایی رقابتی و با حضور تفکرات و سلایق مختلف و سرانجام تنفیذ رئیس جمهور منتخب مسعود پزشکیان در روز یکشنبه (۷ مرداد) و برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور نهم با حضور مهمانان خارجی و مسئولان لشکری و کشوری که در هفتاد و دومین روز پس از شهادت رئیسی و همراهانش در روز سه شنبه (۹ مرداد) برگزار شد؛ همه در امنیت و سلامت برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه این ایام، مردم و مسئولان را به صبر و همدلی و وحدت توصیه کردند.

سرافرازی جمهوری اسلامی با شرکت در انتخابات  

حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین در آستانه انتخابات و در دیدار مردمی که ۵ تیر ماه برگزار شد، با فراخوان عموم مردم به مشارکت و پرهیز از تنبلی و بی‌اعتنایی و دست کم گرفتن انتخابات گفتند: «انتخابات فقط برای شهرها نیست بلکه در همه روستاها و بخش‌های کشور مردم در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز شود. »

رهبر انقلاب با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح گفتند: «اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب و نظام و به این راه، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد همچنان‌که شهید خدمت، رئیسی عزیز واقعاً اعتقاد داشت و کاملاً محسوس بود که او با دل و جان و اعتقاد کار می‌کند.»

ایشان کارآمدی را ویژگی مهم فرد اصلح خواندند و گفتند: «کارآمدی یعنی شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی کار کردن داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند.»

«حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، توان و نشاط انجام کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب را از دیگری شاخص‌های فرد اصلح دانستند و افزودند: فرد اصلح با این خصوصیات، قادر است از همه ظرفیت‌های متنوع و پر شمار کشور برای پیشرفت استفاده کند.

ایشان، دولت‌های قبل را در استفاده از ظرفیت‌های کشور یکسان ندانستند و گفتند: دولت سیزدهم از دولت‌هایی بود که از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده کرد و اگر این دولت ادامه می‌یافت احتمال زیاد می‌دادم بسیاری از مشکلات اقتصادی حل ‌شود.

رهبر انقلاب در بیان ظرفیت‌های مهم کشور گفتند: انبوه جمعیت جوان و تحصیل‌کرده، هوش و استعداد ذاتی ایرانی، معادن عظیم و متنوع، موقعیت جغرافیایی، مرزهای طولانی آبی، تعداد بالای همسایگان،   بازارهای بزرگ منطقه‌ای، بازار ۸۰ میلیونی داخلی، تنوع اقلیمی، شبکه ریلی و جاده‌ای، توانمندیهای فنی جوانان در امر مسکن، جاده، سدّ و صنعت، مناطق آزاد تجاری و میراث‌های فرهنگی و تمدنی از جمله ظرفیت‌های کشور است.»

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

افق روشن پیش روی دولت و مجلس

رهبر معظم انقلاب ۳۱ تیر ماه در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بر ۸ نکته مهمِ « «ضرورت پاسخگویی مجلس»، «تعامل سازنده مجلس و دولت جدید»، «شنیده شدن صدای واحد از ارکان کشور در مسائل مهم»، «حاکمیت اخلاق در مباحثات مجلس و دیگر فعالیت‌های نمایندگان»، «بایدها و نبایدهای قانون‌گذاری»، «نظارت بدون افراط و تفریط»، «فعالیت مؤثر هیأت نظارت بر عملکرد نمایندگان» و «حضور جدی مجلس در مسائل جهانی و سیاست خارجی»، تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند با احساس مسئولیت مشترک رئیس جمهور منتخب و مجلس، کابینه‌ای متشکل از افراد مؤمن، کارآمد، انقلابی، امیدوار به آینده، مشهور به پاکدستی و صداقت، دارای نگرش ملی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی تشکیل شود و مسائل کشور و مردم را به پیش ببرد.»

تیزبینی رهبر انقلاب در پرداختن به مسائل جهان اسلام

در این میان اما مسائل بین المللی و جهان اسلامی از نگاه تیزبین رهبر معظم انقلاب به دور نماند و ۱۰ خرداد ماه شاهد بودیم که حضرت آیت الله خامنه ای، نامه ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا می نویسند.

در بخشی از این نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان آمریکایی گفتند: «شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید. شما اکنون بخشی از جبهه‌ مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع می کند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.»

دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت الله الحرام و قرائت آن در صحرای عرفات از دیگر مصادیقی است که بیانگر آن است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از منظر یک رهبر بزرگ جهانی شخصیتی کم‌نظیر یا بی‌بدیل است و هیچ یک از امور جهان اسلام و دنیا از نگاه هوشمند و تیزبین ایشان مغفول نمی ماند.

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

دیدار اعضای هیات دولت سیزدهم با رهبر انقلاب/تشکر ویژه رهبر انقلاب از مخبر

اعضای هیات دولت سیزدهم ۱۷ تیرماه و پس از برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تشکر از اعضای هیأت دولت در همراهی و همکاری با آقای رئیسی، گفتند: «اگر همکاری شما نبود، طبعاً این فعالیت‌ها امکان پذیر نمی‌شد.»

«رهبر انقلاب با تشکر ویژه از آقای مخبر –هم بخاطر همراهی با دولت سه‌ساله شهید رئیسی و هم به علت اداره «انصافاً خوب» امور اجرایی کشور بعد از شهادت رئیس‌جمهور- گفتند: تا آخرین لحظه کاری به این فعالیت‌ها ادامه دهید که این نیز یک الگوست؛ البته طبعاً تشکیلات دولت تغییراتی خواهد کرد اما خدمات شما نه تنها در چارچوب عناوین و مدیریت‌های خاص بلکه در همه شرایط می‌تواند ادامه یابد.
رهبر انقلاب، بار دیگر از مردم و کار و تلاش مسئولان دولتی، وزارت کشور، رسانه ملی و نیروهای انتظامی و امنیتی برای برگزاری خوب و بدون حادثه انتخابات صمیمانه تشکر کردند و گفتند: در برخی کشورهای دنیا، انتخابات با دعوا و یقه‌گیری همراه است؛ در حالیکه در کشور ما انتخابات به بهترین وجه برگزار شد.»

تقدیر از مخبر؛ کشور با آرامش و به بهترین وجه به انتخابات رسید

«حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه ۷ مرداد در مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید با تقدیر از مدیریت «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری و هیات دولت سیزدهم، بیان داشتند: لازم می‌دانم نقش سرپرست ریاست جمهوری جناب آقای مخبر و هیات دولت را در مدیریت امور کشور در این حدود ۲ ماه یادآوری کنم و از آقایان تشکر کنم، نقش مهمی را ایفا کردند و توانستند به فضل الهی کشور را در وضعیت آرامش و با روحیه عمومی خوب مردم به انتخابات برسانند و انتخابات را به بهترین وجه به پایان ببرند.»

و اما کلام آخر اگر جمهوری اسلامی ایران بر مدار اقتدار و عزت استوار است همه در سایه توجهات امام عصر (عج) و رهبری و درایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دوام و قوام یافته است.

عبور از دوران گذار با درایت داهیانه رهبر انقلاب

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در مراسم تنفیذ تاکید می کند که به مردم و رهبری قول می‌دهم جز انصاف و عدالت راهی نپویم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز ۸ توصیه در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و بهبود و ارتقا سیاست داخلی و خارجی به دولت جدید می نمایند و رهبر انقلاب با ۴ صفت «فرزانه، صادق، ‌ مردمی و دانشمند» مسعود پزشکیان را خطاب قرار دادند.

از عزت و منافع ایران پاسداری می‌کنم

مسعود پزشکیان در مراسم تحلیف که بعدازظهر سه شنبه ۹ مرداد ماه و با حضور مسئولان لشکری و کشوری و مهمانان خارجی در صحن مجلس برگزار شد، در پیشگاه خداوند، قرآن و نمایندگان ملت سوگند خود تا از عزت و منافع ایران پاسداری کند.

رئیس قوه قضائیه نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کمال آرامش، امنیت، رقابت و سلامت برگزار شد.

رئیس مجلس نیز با تاکید بر اینکه بر سر عهد خود با مردم هستیم، گفت: امروز شروع دوره جدید و پرافتخار از انقلاب اسلامی است که نظم جهانی را متاثر خواهد ساخت، امروز روز نمایش وحدت کلمه و صدای واحد ایرانیان برای همه دنیاست.

کد خبر 1774780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha