خدمات‌دهی ۷۲ موکب اربعینی از استان کرمان

حجت‌الاسلام عسکری با اشاره به اعزام ۷۲ موکب اربعینی از استان کرمان گفت: توزیع ۶۰۰ هزار وعده غذا توسط این موکب‌ها کار بسیار بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام اصغر عسکری، سه‌شنبه(۹ مرداد) در همایش موکب‌های اربعین استان، با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی؛ بازسازی عتبات عالیات با فرماندهی و شروع کار توسط ایشان و راهپیمایی عظیم اربعین را دو یادگار ماندگار حاج قاسم عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به اینکه قرار است ۷۲ موکب رسمی دارای شناسه در ایام اربعین روزانه ۱۲۰ هزار نفر را اسکان داده و برای ۶۰۰ هزار نفر توزیع غذا داشته باشند؛ اظهار کرد: این کار بزرگ بدون استعانت از خدا امکان پذیر نیست.
وی انجام کار با اخلاص و امام حسینی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اخلاص که باشد به استناد آیه ۶۹ سوره عنکبوت خداوند راه‌های هدایت را به روی ما باز می‌کند.
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند "زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست" وقتی زنده نگه‌داشتن غیرمعصوم اجر و ثواب شهید داشته باشد، زنده نگه‌داشتن یاد سیدالشهدا ثواب شهادت در رکاب حضرت دارد
وی بر زیارت توام با معرفت تاکید و بیان کرد: روایات زیادی در این باره داریم که هر چه عیار معرفت بالاتر، ارزش زیارت هم بیشتر است.

وی به پرهیز از اسراف و تبذیر، شکرگزاری خادمی زوارالحسین علیه‌السلام، توجه به کمک برای ساخت و ساز اعتاب مقدسه عراق، پرهیز از رقابت در خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین علیه السلام و بکارگیری افراد خدمتگزار، امین، مخلص و صادق در موکب‌ها توصیه کرد.

کد خبر 1774797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha