گام گروه سرود هدی کارچان در مسیر تحقق منویات رهبری

گروه سرود «هدی » شهر کارچان نزدیک به یک سال و نیم است که تشکیل شده است و در همین زمان کم با توجه به منویات مقام معظم رهبری توانسته در برنامه های مختلف فرهنگی سطح استان اجرا و پیشرفت های خوبی را داشته باشد.

خبرگزاری شبستان: استان مرکزی؛ رهبر معظم انقلاب در بیانات خود بارها بر اهمیت سرود و توجه به آن به ویژه سرودهای فاخر، انقلابی و بر اساس مفاهیم دینی و اسلامی تاکید داشته اند و در سخنان خود فرمودند: سرودی بسازید که بچه‌ها وقتی در کوچه راه میروند، آن را زمزمه کنند.

ایشان، هنر سرود را از ظرفیت‌های اثربخش برای گسترش ارزش‌ها و فرهنگ‌سازی در جامعه دانسته و درباره‌ی نقش سرود و ابعاد گوناگون آن نکات مختلفی بیان کرده‌اند که در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد، کشور در استان مرکزی در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تشکیل و رونق گرفتن گروه های سرود، اقدام به جذب و تربیت نیروهای انقلابی در قالب بچه های مسجد کرده اند و بحمدالله شاهد تشکیل گروه های سرود در سراسر کشور و استان مرکزی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

یکی از این گروه های سرود، گروه سرود «هدی»، کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی کارچان است که در زمان کوتاه فعالیت خود کارهای اثربخش و فاخری را تولید و اجراهای بسیاری را نیز در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی داشته است.

 آینده سازان ایران اسلامی باید با سرودهای ناب و فاخر آشنا شوند

گام گروه سرود هدی کارچان در مسیر تحقق منویات رهبری

مصطفی شفیعی مسئول گروه سرود هدی کانون مصبالح الهدی، با اشاره به تشکیل گروه سرود هدی، گفت: گروه سرود هدی کارچان در مسیر تحقق منویات رهبری گام های اساسی برمی‌دارد.

وی با اشاره به فعالیت گروه سرود هدی، کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی کارچان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این گروه سرود نزدیک به یک سال و نیم است که تشکیل شده است و در همین زمان کم با توجه به منویات مقام معظم رهبری توانسته پیشرفت های خوبی را داشته باشد.

مسئول گروه سرود هدی، کانون فرهنگی مصباح الهدای، شهر کارچان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته در رابطه با مسئله سرود و ظرفیت های عظیم آن صحبت هایی را داشته اند، افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، هنر سرود را از ظرفیت‌های اثربخش برای گسترش ارزشها و فرهنگ‌سازی در جامعه دانسته اند و درباره‌ی نقش سرود و ابعاد گوناگون آن نکات مختلفی بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سرود را مثلِ هوای بهاری دانسته اند، اظهار داشت: سرود یکی از ظرفیتهای هنری گرانبها برای گسترش ارزشهای معرفتی و عملی است که ما نیز در کانون با بهره گیری از این هنر توانستیم به جذب جوانان به مسجد بپردازیم.

 جذب بیشتر جوانان به مسجد با تشکیل گروه سرود

گام گروه سرود هدی کارچان در مسیر تحقق منویات رهبری

این فعال فرهنگی با بیان اینکه گروه سرود هدی در دور بخش دختران و پسران تشکیل شده است، ادامه داد: هدف اصلی از تشکیل این گروه سرود توجه و تحقق بیانات مقام معظم رهبری و حرکت به سوی اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همچنین تربیت صحیح آینده سازان ایران اسلامی و آشنایی آنان با سرودهای ناب و فاخر است.

مسئول گروه سرود هدی، کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی کارچان، اضافه کرد: ما توانستیم با تشکیل این گروه سرود بچه ها را بیش از پیش به مسجد جذب کنیم و در مسیر درستی قرار دهیم.

وی اعضای گروه سرود را کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۴ سال دانست  و بیان کرد: این گروه سرود در همین زمان کوتاه، اجراهای مختلفی در نقاط مختلف و در مناسبت های مختلف برگزار کرده و مورد اقبال عموم قرارگرفته است.

شفیعی با بیان اینکه ما در گروه سرود هدی در کنار فعالیت هنری به فعالیت های فرهنگی نیز می پردازیم، بیان کرد: کار فرهنگی نیازمند برنامه ریزی، خلاقیت و کار جهادی است تا بتوانیم در کنار برنامه ها به تربیت و پرورش فکری جوانان و نوجوانان بپردازیم.

تربیت فکری و فرهنگی آینده سازان ایران اسلامی در کنار آموزش های هنری

گام گروه سرود هدی کارچان در مسیر تحقق منویات رهبری

وی اظهار داشت: ما در کنار گروه سرود، کلاس های اخلاق، احکام، قرآن، بازیگری، فن بیان، گویندگی و ... را نیز برگزار می کنیم که این کلاس ها سه‌روز در هفته و با حضور اعضا گروه سرود برگزار می شود.

مسئول گروه سرود هدی همچنین به برپایی هیات خانگی اعضای گروه سرود اشاره کرد و ادامه داد: در ایام ماه محرم هیات فرهنگی بچه های گروه سرود با هدف مشارکت هر چه بیشتر بچه ها در برنامه ها و همچنین مدیریتی از جنس دهه هشتادی و نودی برپا کردیم و مسئولیت کارهای این هیات خانگی با خود بچه ها است.

این فعال فرهنگی همچنین با بیان اینکه این برنامه ها با حضور خانواده ها انجام می شود، اظهار داشت: والدین نیز در برنامه های فرهنگی ما دخیل و در کنار فرزندان خود هستند و در جریان امور قرار می گیرند.

گام گروه سرود هدی کارچان در مسیر تحقق منویات رهبری

کد خبر 1774809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha