لزوم فعال‌سازی کمیسیون‌های درآمدزای شهرداری‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: شهرداران در ۳۱ شهر استان باید کمیسیون‌های ماده ۷۷ و ۱۰۰ که محلی برای درآمدهای شهرداری است را فعال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا صفری امروز سه‌شنبه (۹ مرداد) در نشست هم اندیشی شهرداران استان اظهار کرد: مطالبات شهرداری‌ها همواره جزو اولویت‌ها بوده اما برگزاری کمیسیون ماده ۷۷ برای پاسخ به برخی مطالبات ضروری است که شهرداران به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: کمیسیون ماده ۷۷ و ۱۰۰ از محل‌های درآمدی شهرداری‌ها است که شهرداران باید این دو کمیسیون را فعال کنند تا از این طریق مطالبات آنها وصول شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته بخشی از اعتبارات مدیریت بحران بین ۳۱ شهر شد، ادامه داد: مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی تا حدودی با اوراق مشارکت تسهیل شده شده اما این مسئله باید با روش‌های مختلف مدیریت و پیگیری شود.

صفری با تاکید بر اینکه کارهایی که مردم روی آن حساس هستند باید در اولویت شهرداران باشد گفت: مستندسازی از اقدامات شهرداری‌ها هم ضرورت دارد تا میزان عملکرد مشخص و تغییرات برای مردم ملموس باشد.

محمدعلی آخوندی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ایمن بودن فضای شهری در کنار زیباسازی باید مدنظر شهرداران باشد، گفت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ کوتاه آمدن در برابر کیفیت ساختمان اصلا قابل توجیه نیست و سازمان مدیریت بحران، در این مسئولیت حساسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمام شهرداری‌ها موظف هستند بخش مدیریت بحران را راه‌اندازی کنند، افزود: به استناد به قانون پیوست کاهش خطر در طرح‌های توسعه ای شهرها باید دیده شود و اگر در طرح‌ها و الحاقات این پیوست نباشد و مشکلی ایجاد شود مسئولیت آن بر عهده شهردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به لزوم جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرها از شهرداری‌ها خواست تا در بحث اعتبار سیل‌بند مطالبه جدی داشته باشند.

آخوندی خواستار تهیه نقشه دسترسی به اماکن سرپوشیده برای اسکان اضطراری در زمان بحران‌های بزرگ شد و عنوان کرد: خراسان جنوبی هم جزو استان‌های زلزله‌خیز است لذا طرح‌های مطالعه‌ای پهنه‌بندی خطر زلزله باید در دستور کار شهرداری‌های استان باشد.

قابل ذکر است، اولویت قرار دادن شهرداری حاجی‌آباد در بحث تخصیص اعتبارات سیل، تامین شدن اعتبار مورد نیاز ساخت سیل‌بند سایت مسکن ملی نهبندان، نوسازی ماشین‌آلات این شهرداری و لزوم تفویض اختیار به شهرداری برای خدمات‌رسانی در بحران‌های خارج از محدوده شهری از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست توسط شهرداران استان مطرح شد.

کد خبر 1774837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha