تدارک ویژه شبکه های رادیویی برای ماه صفر/رادیو با ۱۸۷ برنامه مهمان دل های حسینی می شود 

کاویانی با تشریح برنامه های شبکه های رادیویی در ماه صفر گفت: رادیوهای سراسری در ماه صفر بر امواج دلدادگی و عشق به اهل بیت علیهم السلام با ۱۸۷ عنوان برنامه میهمان دل های عاشق و حسینی می شوند.

دکتر مسعود کاویانی، دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا و مدیر رادیو معارف در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری  شبستان درباره برنامه های رادیویی شبکه های رادیویی در ایام ماه صفر گفت: شبکه های رادیویی بر اساس سند راهبردی برنامه سازی درماه صفر بیش از ۱۸۷ عنوان برنامه در محورهای موضوعی تدارک دیده اند؛ عمده موضوعات برنامه سازی بر اساس راهبردهای ۵ گانه برنامه سازی بر محورهای شعار اربعین، جهاد تبیین، سبک زندگی اسلامی با الگو گیری از زندگی ائمه هدی علیهم السلام و عشق، محبت و دلدادگی مسلمانان و سایر ادیان به حضرات معصومین  و لزوم هم گرایی و وحدت بر اساس سیره و سنت اهل بیت علیهم السلام تدوین گردیده است.

پخش ۱۲۲۸ ویژه برنامه معارفی از شبکه های رادیویی 

دبیر شورای تخصصی معارف معاونت صدا در خصوص تنوع در ساختار برنامه ها بیان داشت: هر شبکه بر اساس ماموریت و رویکردش به مناسبت های ماه صفر می پردازد. شبکه های رادیویی با ۱۲۲۸ ویژه برنامه به صورت زنده و تولیدی در قالب های جذاب، برنامه های معارف اسلامی را بر اساس الگوی مناسبت ها نشر و گسترش می دهند.  

مدیر رادیو معارف در خصوص تدارک شبکه های رادیویی به مناسبت اربعین حسینی به خبرنگار شبستان گفت: شبکه های رادیویی با ویژه برنامه هایی چون پیام اربعین و پیام حسینی از رادیو آوا و رادیو پیام؛ حسینیه ایران رادیو ایران، ملت امام حسین (ع) رادیو معارف، در مسیر بهشت رادیو اقتصاد؛ باغ فیض رادیو تهران؛ با تو حالم خوبه رادیو جوان؛ سفرت سلامت زائر رادیو سلامت؛ مشتاق دیدار رادیو صبا؛ سفرنامه عشق رادیو فرهنگ؛ مهیا رادیو قرآن؛ حلما رادیو نمایش؛ منازالعشاق رادیو گفتگو؛ موکب پهلوانان حسینی رادیو ورزش؛ هم صدا با زائران اربعین خواهند بود.  

راه اندازی رادیو اربعین از افتخارات رسانه ملی

وی از مهمترین اقدامات هر ساله معاونت صدا را راه اندازی رادیو اربعین دانست و گفت: از افتخارات رسانه ملی در راستای ترویج معارف حسینی و تسهیل گری برای اطلاع رسانی و مطالبه گری در خصوص این واقعه عظیم راه اندازی رادیو اربعین است. این رادیو به صورت ۲۴ ساعته از اول صفر افتتاح می شود و تا پایان صفر برنامه های مختلفی را تدارک دیده است.  

اعزام چهار تیم برنامه ساز برای انعکاس راهپیمایی عظیم اربعین

دکتر کاویانی ضمن تدارک کلیه شبکه ها برای پخش برنامه های تولیدی و زنده همزمان با راهپیمایی اربعین گفت: چهار تیم برنامه ساز به منظور انعکاس راهپیمایی عظیم اربعین به کربلا اعزام می شوند که به صورت مستمر، راهپیمایی اربعین از نجف تا کربلا  را پوشش برنامه ای می دهند. در کنار اعزام شبکه های رادیویی نیز برنامه های زنده و تبیینی خواهند داشت.  

اعزام تیم برنامه ساز شبکه های رادیویی به مشهد مقدس در آخر دهه صفر 

دبیر شورای تخصصی معارف صدا در تشریح برنامه های شبکه های رادیویی در دهه پایانی صفر و رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا علیهم السلام گفت: شبکه های رادیویی هر سال تدارک ویژه برای روز های پایانی صفر دارند. برنامه هایی همانند مرثیه خورشید از رادیو معارف؛ فرجام آفتاب رادیو فرهنگ و از آستان تا آسمان رادیو گفتگو؛ خانه دوست اینجاست  رادیو ایران؛ با تو حالم خوب رادیو جوان و باغ فیض رادیو تهران است و دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای دهه پایانی صفر است.

 وی افزود: با هماهنگی و همکاری که با مرکز رسانه ای آستان قدس رضوی صورت گرفته است. تمامی شبکه های رادیویی، تیم برنامه ساز به مشهد مقدس اعزام می کنند و همه شبکه ها به صورت زنده به پوشش برنامه های آستان قدس رضوی می پردازند.

کد خبر 1774854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha