شهادت‌طلبی آرزو و تمنای مهدی‌باوران است

حجت الاسلام جعفری با تبریک و تسلیت شهادت «اسماعیل هنیه»، گفت: از ویژگی‌های اصلی یاران امام زمان(عج)، شهادت‌طلبی است، آن‌ها همیشه آرزو و تمنای شهادت دارند و در یاری امام عصر(عج) و حق‌طلبی کوتاهی نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «جواد جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» در روز عاشورا، اظهار کرد: آنچه در یاری امام حسین(ع) موثر بود حضور افراد باوفا بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عده‌ای هم دوست داشتند امام زمان خود را یاری کنند اما از یاری و همراهی کردن او محروم شدند که این به یکسری عوامل مرتبط است و در جامعه امروزی عصر غیبت هم وجود دارد.

به گفته وی وابستگی به لذت‌ها و خواسته‌های دنیوی سبب می‌شود ما هم در لحظات حساس و مهم نتوانیم یار امام زمان خود باشیم بنابراین باید اول دنیا را فروخت تا بتوان آخرت را خریداری کرد.

این کارشناس مهدویت با تاکید بر اینکه نوع نگاه در چرایی منتظر بودن و انتظار از امام زمان (عج) مهم است، گفت: برخی به ظاهر منتظر امام زمان(عج) هستند اما منتظرند آن حضرت(ع) بیایند تا انتظارات آن‌ها را برآورده کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه برخی منتظرند امام انتظارات شغل، خانه، بیماری آن‌ها را برطرف و تامین کند، گفت: شاید لازم باشد افرادی جهاد کرده و جان خود را تقدیم امام زمان (عج) کنند لذا عوامل مختلفی سبب می‌شود ما در رکاب امام زمان خود نباشیم.

وی تمرین برای تبعیت از امام زمان(عج) را مهم دانست و گفت: هم اکنون که نایب ایشان مقام معظم رهبری است باید با مشق تبعیت، همراهی و فرمانبرداری را تمرین کنیم تا در زمان ممکن بتوانیم امام زمان (عج) خود را هم یاری کنیم.

مولف «اشتراکات شیعه و اهل سنت در عقیده مهدویت» یادآور شد: آغاز راه دست کشیدن کوفیان از یاری امام زمان خود، عدم یاری حضرت مسلم به عنوان نایب امام زمان‌شان بود؛ ما منتظران امام مهدی(عج) در عصر غیبت با تبعیت از ولی فقیه باید تبعیت از امام زمان(عج) در عصر ظهور را تمرین کنیم.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، بیان کرد: از ویژگی‌های اصلی یاران امام زمان(عج)، شهادت‌طلبی است، آن‌ها همیشه آرزو و تمنای شهادت دارند و در یاری امام عصر(عج) و حق‌طلبی کوتاهی نمی‌کنند.

 به گفته وی؛ کسانی که از امام زمان خود تبعیت و دین را یاری می‌کنند، همیشه منتظر شهادت هستند و آن را پاداش الهی در مقابل مجاهدت می‌دانند.

وی در پایان گفت: بزرگانی همچون حاج قاسم سلیمانی شهادت طلب بودند و شهید اسماعیل هنیه هم در درگیری رژیم صهیونیستی اعضای خانواده‌اش را از دست داد و نهایتا هم خود اجر یک عمر مجاهدت را گرفت؛ برای این افراد شهادت یک هدیه و پاداش الهی در راه خدمت به دین و اعتقاداتشان است که نصیب آن‌ها می‌شود.

کد خبر 1775101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha