لزوم انسجام و هماهنگی ارگان‌ها برای راهپیمایی جاماندگان اربعین

جلسه هماهنگی ستاد مرکزی اربعین شهرداری تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهرداری تهران و این آستان مقدس برگزار شد.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، جلسه هماهنگی ستاد مرکزی اربعین شهرداری تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهرداری تهران و این آستان مقدس برگزار شد.

 تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این نشست ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از گردهمایی جمعی از شهرداران مناطق شهر و استان تهران از خدمات ایشان به ویژه در برگزاری اجتماع و راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) سال گذشته قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با ابراز امیدواری در مورد برگزاری منظم و مکرر چنین جلساتی اظهار داشت: عملکرد شهرداری ها در این سو و آن سوی مرزهای جمهوری اسلامی و در مسیر عراق در سال گذشته خیلی خوب بود، کارهایی که انجام و گزارش شد، انصافا درخشان بود و عملکرد شما موفقیت آمیز بود، خداوند از همه شما عزیزان این خدمات شایسته را قبول نماید.

وی اضافه کرد: با استفاده از تجربیات گذشته لازم است در رفع نواقص سالهای قبل بکوشیم و اگر همه ما با هم منسجم عمل کنیم خداوند متعال عنایت فرموده، لذا مشکلاتمان حل خواهد شد، همانطور که سال گذشته همه همت کردند از مبدا تا مقصد و با کمترین مشکل روبرو بودیم، امسال هم همت ما باید این باشد که با اتخاذ تدابیر و تصمیمات جمعی به کمک یکدیگر بشتابیم تا مشکلات و نواقص مرتفع و کارها را جلو ببریم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: در رابطه با راهپیمایی جاماندگان نیز چون مسیر طولانی است و خیلی ها نمی توانند این مسیر را از ابتدا تا انتها طی کنند، لذا باید از ابتدا تا مقصد خدمات به زائران ارائه تا با مشکل مواجه نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ادامه داد: در گذشته به دلیل کمبود سرویس بهداشتی مشکلات زیادی داشتیم که مجموعه ای با ۸۳ چشمه سرویس بهداشتی در قسمت شرقی حرم ساخته شد و به بهره برداری رسید و باعث شده در آن بخش مشکلی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: ساخت سرویس بهداشتی در ضلع غربی هم آغاز شده و در حال حاضر به نیمه ی کار رسیده است، لیکن برای اربعین امسال به بهره برداری نخواهد رسید. در بخش جنوبی دچار مشکل هستیم که با جلساتی که با دوستان فرمانداری داشتیم، قرار شد سرویس های بهداشتی سیار از سوی دیگر ارگانها مانند ارتش تأمین گردد تا مشکل آن قسمت هم برطرف شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه جدی داشت، این است که امسال به دلیل گرمی هوا به شدت به آب آشامیدنی نیاز است و در توزیع آب باید جدی عمل کنیم و شهرداران محترم در مسیری که به ایشان مرتبط می شود، موکب ها را از این نظر تقویت کنند تا آبرسانی به خوبی انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: یکی دیگر از موارد، اعمال محدودیت های آمد و شد و بستن راه ها بود که خیلی از مردم نتوانستند از برخی مسیرها عبور کنند و آمدند و برگشتند. همچنین انتقال مردم به مقصد هم از دیگر موضوعات مهم بود که برای مثال از ورامین و پیشوا، عاشقان اهل بیت علیهم السلام آمده بودند، اما عصر نه موکبی برای پذیرایی از آنها بود و نه وسیله ای که با آن به مبدأ باز گردند. اینها هر چند در سال های قبل تدبیر و برنامه ریزی شده بود، ولی لازم است امسال توجه بیشتری به آن نمود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مورد اسم این اجتماع، برخی می گویند جاماندگان و برخی دلدادگان؛ نباید تغییری در این داد تا دو تلقی برای مردم پیش آید، به نظر بنده اصطلاح جاماندگان، در خودش معنی دلدادگان را دارد، بنابراین بهتر است همین اسم باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: باید از برگزاری اجتماع ها و مراسم هایی از این دست برای کمک به ارتقای وضعیت فرهنگی جامعه و مقابله با آسیب های اجتماعی استفاده کرد، فلسفه اربعین هم خود بیعت با حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

حجت الاسلام قاضی عسکر هشدار داد: اگر برخی از کارها را متوجهش نباشیم و مدیریت نکنیم، مجموعه ای از سنت های غلط نهادینه می شود. باید با تمرکز بیشتر روی کارهای جدید و خلاقانه فرهنگی نگذاریم این اتفاق بیفتد، که این تلاش هر چه بیشتر شما عزیزان را طلب می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تأکید کرد: در بحث شعارها، مداحی ها و سخنرانی ها نیز باید هماهنگ و منسجم عمل شود و به سمت و سویی برویم که باعث رشد و ارتقاء فرهنگ غنی اسلام و روش و منش اهلبیت علیهم السلام میان مردم باشیم.

حجت الاسلام قاضی عسکر در پایان اظهار کرد: کاری که شما می کنید یک کار اثر بخش و معنوی است و مطمئن باشید هر کس با اهل بیت علیهم السلام معامله کند، آنها اهل کرم هستند و به موقع پاداش و جزای خیر را به آنها می دهند، بنابراین با حفظ انسجام کارمان را انجام دهیم و به این فکر نکنیم که کار به نام چه کسی تمام می شود، خداوند می بیند و اهل بیت آگاهند و ان شاءالله حضرت عبدالعظیم(ع) که ما ایشان را با لقب سیدالکریم می شناسیم، پاداش خیر را از خدا برایتان طلب خواهند کرد.

کد خبر 1775126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha