با هدف پوشش حمایتی تخصصی انجام می‌شود

تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کم‌برخوردار مشهد

دیدار کارگروه پویش مدادرنگی با سرپرست مجتمع قضایی شوق زندگی
تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کم‌برخوردار مشهد

اعضای کارگروه پویش مدادرنگی(حمایت تحصیلی از کودکان کار و کودکان بازمانده تحصیل) از مجتمع قضایی شوق زندگی بازدید و با سرکار خانم عابدین زاده، سرپرست این مجتمع دیدار و گفتگو داشتند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مدیرعامل بنیاد نیکوکاری عماد، سعید کاظمی در دیدار با معاون دادستان خراسان رضوی، ضمن معرفی فعالیت های مرکز نیکوکاری عماد از شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با کمک آموزش و پرورش خبر داد تا در این طرح سراسری، برای حمایت تحصیلی از دانش آموزان مشهد اقدام هماهنگ و موثر انجام شود. 

محسن ترکی، داور بین المللی فوتبال، سفیر کودکان کار و پویش مدادرنگی، ورزش را به عنوان یک راهکار برای حفظ سلامت روان در جامعه و تفریحی سالم برای جوانان دانست که با توسعه آن می توان از بزهکاری جوانان و کودکان نیز پیشگیری کرد. 

ترکی ضمن معرفی پویش مداد رنگی به عنوان سفیر این پویش ابراز امیدواری کرد از موازی کاری نهادها و مراکز خیریه در زمینه کمک های تحصیلی با راه اندازی این پویش سراسری جلوگیری شود و همه ارگان ها در این پویش سهم و نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کم‌برخوردار مشهد

نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان خراسان رضوی نیز از تلاش بنیاد عماد به عنوان یکی از شبکه های موثر مردمی در حوزه فعالیت و حمایت از کودکان کار تقدیر کرد و افزود: بازماندن از تحصیل طبق قانون وضعیت مخاطره آمیز برای کودکان محسوب می شود و فعالیت بنیاد عماد با ایجاد مشارکت اجتماعی در رفع این معضل موثر خواهد بود. 

وی بر حمایت مجتمع قضایی شوق زندگی از این پویش تاکید و گفت: این پویش شیوه ای جدید و موثر برای دانش آموزان نیازمند حمایت تحصیلی خواهد بود.

در این نشست تخصصی، آقای شفیعی و بانو خشتانه، دو نفر از نیکوکاران حامی کودکان کار نیز نقطه نظرات خود را در زمینه نحوه مشارکت در پویش مدادرنگی و حمایت از کودکان بیان کردند. 

محمود آهنی، نماینده آموزش پرورش منطقه ۵ نیز در این جلسه از هماهنگی برای مناطق مختلف آموزش پرورش برای شناسایی کودکان کم برخوردار خبر داد تا با تدوین بانک اطلاعاتی کامل، پوشش حمایتی تخصصی به این دانش آموزان شکل بگیرد.

زهره رنگ‌آمیز طوسی، روابط عمومی پویش مدادرنگی نیز در این نشست خواستار حمایت های تخصصی مجتمع شوق زندگی از کودکان تحت پوشش این طرح شد تا در سال تحصیلی جدید چتر حمایت نیکوکاران و بنیاد نیکوکاری عماد برای تعداد بیشتری از کودکان گسترده شود.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه معاون دادستان از تهیه و تدوین طرح و فعالیت های فرهنگی مشترک با بنیاد نیکوکاری عماد استقبال تا در این مسیر خیرخواهانه، برای این مرکز، توفیق بیشتری حاصل شود.

پایان پیام/

کد خبر 1775412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha