برگزاری دوره آموزشی «ربانیون» ویژه طلاب برادر تهران

دوره آموزشی و مهارتی دانش پژوهان ربانیون با حضور مدیر حوزه علمیه تهران حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق و معاون تهذیب ایشان در مدرسه مشکات صدر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاون به همت مدیریت حوزه علمیه استان تهران، مرکز راهبری برهان با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، دوره آموزش معارف و مفاهیم قرآن کریم(ربانیون) «ویژه طلاب برادر تهران»  برگزار شد.

دوره آموزشی و مهارتی دانش پژوهان ربانیون با حضور مدیر حوزه علمیه تهران حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق و معاون تهذیب ایشان در مدرسه مشکات صدر برگزار گردید.

ایشان با حضور در بین دانش پژوهان این دوره گفت: راه‌حل برون رفت از مشکلات حوزه علمیه قرآنی شدن حوزات علمیه است و این اتفاق با بالارفتن شاخص های قرآنی طلاب و قدم گذاشتن در مسیر تفسیر و تبیین قرآن کریم است.
ایشان در ادامه با بیان خاطره ای از آیت الله استادی، عنوان کرد: من به آیت الله استادی گفتم:  حوزه با بحران انگیزشی مواجه شده است. قبلا طلاب با افتخار در جامعه حاضر می شدند اما الآن چنین نیست و طلبه به طلبگی خودش افتخار نمی کند زیرا با وظیفه طلبگی خود  آشنا نیست. آیت الله استادی پاسخ داد: مسیر درست طلبگی قرآن است و عامل بی برکتی دوری از قرآن است . (إِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا) اگر قرآن محور شود همه چیز درست می شود.

در پایان تعدادی از دانش پژوهان به بیان نظرات خود پرداختند.

کد خبر 1775630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha