ظهور؛ پدیده یا پروژه؟ 
لزوم استقامت در عصر غیبت

استاد سطح عالی حوزه و پژوهشگر تعلیم و تربیت اسلامی با بیان مطالبی راجع به ظهور امام زمان عجل‌الله بر لزوم استقامت در عصر غیبت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت‌الاسلام حنیف نصراللهی در مراسم روضه خانگی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان که در شب‌های پایانی ماه محرم و ابتدای ماه صفر در حال برگزاری است؛ با تاکید بر اهمیت کُنش فعالانه برای تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر عجل‌الله تعالی، گفت: با کنار کشیدن هر یک از افراد ظهور محقق نمی‌شود.
استاد سطح عالی حوزه و پژوهشگر تعلیم و تربیت اسلامی افزود: ظهور یک پدیده نیست که یک پروژه و اتفاق فعال و نه منفعل، است.
وی با اشاره به اینکه در این مسیر همه ما آزموده می‌شویم پس باید استقامت ورزید؛ اظهار کرد: منظور از استقامت این است زود از مسیر خارج نشویم.
نصراللهی در خصوص اهمیت استقامت و تبعات ناشی از بی‌استقامتی، به سرنوشت قوم بنی اسرائیل توجه داد  و گفت: قوم بنی اسرائیل در مصر جزو بردگان حاشیه نشین شهر بودند زیرا بعد از حضرت یوسف مورد طرد اجتماعی قرار گرفتند.
وی با استناد به حدیثی از اکمال‌الدین شیخ صدوق تصریح کرد: خداوند به واسطه دعای بنی‌اسرائیل ظهور منجی آنان یعنی حضرت موسی علیه‌السلام را ۲۵۰ سال زودتر محقق کرد.
دبیر گروه فقه تربیت پژوهشگاه فقه نظام با اشاره به اینکه به برکت حضرت موسی، برکات و معجزات فراوانی دیدند تا آنجا که از آسمان غذا (منّ و سلوی) برای آنان نازل می‌شد؛ به ماجرای گمراهی این قوم پس از رفتن حضرت موسی علیه‌السلام به کوه طور اشاره و بیان کرد: آنقدر بی مقاومت بودند که زود بریدند در حالیکه حتی ساحران به موسی ایمان آوردند اما قوم او با دیدن آن همه معجزه، منحرف شدند.
وی افزود: قوم بنی اسرائیل آنقدر ناشکر بودند که تفاوت قبل و بعد از انقلاب را نمی دانستند در حالیکه قرآن در آیه ۴۹ سوره بقره به آنان یادآوری می‌کند که قبل از موسی، فرعونیان پسران شما را سر می‌بریدند و زنان را به کنیزی می‌گرفتند.
نصراللهی سپس اهمیت شکرگزاری در برابر نعمت انقلاب اسلامی را متذکر شد و گفت: انتقاد نسبت به جمهوری اسلامی اشکال ندارد اما نباید مانند بنی‌اسرائیل دچار ناشکری شد و تفاوت بعد از انقلاب را با قبل از آن فراموش کنیم.
وی اضافه کرد: بعضی‌ها دوره پهلوی را به گونه‌ای جلوه داده و تاریخ را تحریف می‌کنند که آه از نهاد انسان بر می‌خیزد.

کد خبر 1775911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha