هم‌افزایی و شبکه‌سازی مساجد، آبادانی محله و شهر را به دنبال دارد

نشست مشترک ائمه جماعات و ستاد راهبری مساجد با حضور ملکی قائم مقام حوزه علمیه برگزار و بر هم افزایی مساجد و شبکه سازی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، سومین نشست مشترک ائمه جماعات و ستاد راهبری مساجد  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان در شهرک پردیسان به میزبانی مسجد امام سجاد(ع) برگزار شد.

در این نشست صمیمانه که با حضور ائمه جماعات مساجد تراز این منطقه برگزار شد، در رابطه با ظرفیت های این منطقه و هم افزایی مساجد و شبکه سازی و تعامل با یکدیگر پرداخته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ولدان مسئول فرهنگی مسجد جمکران در این جلسه گفت: امروز کارکرد ظرفیت سازی مسجد در راستای ترویج اسلام ناب در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بسیار کاربرد داشته است.

وی افزود:ائمه جماعات پردیسان می توانند در راستای شبکه سازی مساجد با مسجد جمکران در این راستا هم قدم و همسو شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روانبخش نماینده مجلس شورای اسلامی استان قم نیز در رابطه با هدف از ساخت مسجد گفت: هدف خلقت هدایت ما انسان ها با اختیار خودمان است و محور هدایت هم با پیامبر و ائمه اطهار است و همینطور مسجد هم محور بوده و پیامبر اکرم این الگو را بناساخت که با ساخت مسجد شهر تشکیل و بزرگ شد و حال که مسجد آباد شود محله و شهر هم آباد می شود.

حجت‌الاسلام ملکی قائم مقام مدیریت حوزه های علمیه نیز در این جلسه گفت: بنده مهم تمرین کار روحانیت را مسجد داری می دانم و یکی از معضلات ماخالی بودن مساجد است ولی در شهرک پردیسان بسیار خوب بوده بخاطر وجود ظرفیت های این منطقه بود و فعالیت ها و پیگیری های خوبی که در راستای حمایت و توسعه مساجد در این شهرک وجود داشته که موجب شکوفایی روزافزون این مساجد است، همه ائمه جماعات هم دغدغه مند بوده و مسئولان باید در راستای برطرف کردن معضلات متعدد از ظرفیت مسجد استفاده کنند.

حجت‌الاسلام حامدی امام جمعه پردیسان نیز در این جلسه گفت: از برکات نظام الهی ما این است که مسئولین همیشه پای کار بوده و در مساجد هم حضور داشته اند، ظرفیت هایی د در این منطقه وجود دارد که به چشم نمی آیند و کم توجهی از سوی مسئولین شده فلذا جایی با این ظرفیت بزرگ با جمعیت قریب به سیصد هزار نفر باید توجه ویژه شود.

همچنین در این جلسه بر استفاده حداکثری از ظرفیت های فرهنگی موجود در این منطقه در راستای تشکلات فرهنگی و اجتماعی، نیکوکاری و خیرین، کانون های امور بانوان و جلسات فرهنگی مجموعه های بانوان در راستای شناخت آسیب های اجتماعی و آموزش و رفع ناهنجاری ها تاکید شد.

کد خبر 1775923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha