منزل خیر کارچانی، میزبان زائران حسینی می‌شود

موکب منتظران ظهور امسال برای نخستین بار در مسیر بازگشت، برای خدمت رسانی به زائران حسینی به همت جوانان و نوجوانان و اعضای کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی شهر کارچان در منزل یکی از خیرین این شهر دایر و آماده پذیرایی از زائران حسینی می شود.

خبرگزاری شبستان: این روزها در آستانه فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم و شور حسینی در همه جا برپاست چرا که همگان به ویژه مناطقی که در مسیر زائران همایش بزرگ اربیعین حسینی هستند در حال تلاش برای برپایی خیمه و موکب به منظور پذیرایی از زائران حسینی هستند.

حمید قلعه نویی، مسئول موکب منتظران ظهور و عضو فعال کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی؛ مسجد امام حسین(ع) شهر کارچان است که همواره فعال در عرصه های فرهنگی بوده و امروز در آستانه اربعین حسینی با برپایی موکب در مسیر برگشت زائران به خدمت رسانی می پردازد.

این جوان اراکی دغدغه کار فرهنگی دارد و با عشق و علاقه به امام حسین(ع)، با راهنمایی مسئول کانون و اعضا؛ موکب منتظران ظهور را در ۲۰ کیلومتری شهر اراک در شهر کارچان دایر می کند.

قلعه نویی در خصوص چرایی برپایی موکب در این مسیر به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: موکب منتظران ظهور از سال       به همت کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی شهر کارچان در مسیر رفت زائران اربعین حسینی دایر می شد و به رائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می کرد.

وی با اشاره به اینکه به زائران در مسیر برگشت خدمات کمتری ارایه می شد، ما با همفکری با مسئول کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی تصمیم به برپایی موکب در مسیر برگشت زائران از کربلایی معلی گرفتیم و امسال برای اولین بار در مسیر برگشت خدمات ارائه می کنیم.

قلعه نویی با بیان اینکه در این موکب خدمات رفاهی، اسکان، استراحت، خواب، پذیرایی، اطعام و... ارایه می شود، ادامه داد: علاوه بر این با حضور بچه های کانون برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز با هدف تبیین فرهنگ عاشورا، اربعین، اهمیت پیاده روی اربعین و ... انجام می شود.

مدیر موکب منتظران ظهور اراک در خصوص نحوه پذیرش زائر در این موکب بیان کرد: این مهم با اولویت بندی خانواده و توسط خادمانی که در سایر موکب های کارچان فعالیت می‌کنند، زائرین معرفی و پذیرش می‌شوند.

بیشترین زمان فعالیت این موکب  از نماز مغرب تا صبح خواهد بود

وی با اشاره به اینکه در ایام تابستان و فصل گرم سال قرار داریم و بیشتر زائران در شب ها حرکت می کنند، اظهار داشت: بیشترین زمان فعالیت این موکب از نماز مغرب تا نماز صبح خواهد بود و برنامه های فرهنگی، عزاداری، سخنرانی و ... در این شب ها با حضور اعضای کانون و جوانان و نوجوانان شهر برگزار می شود.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه هزینه های موکب کاملا مردمی بوده و توسط خود بچه های کانون و مردم تامین می‌شود، اظهار داشت: امسال، اولین سالی است که در مسیر برگشت از کربلا فعالیت خواهیم داشت و امید است بتوانیم خادم خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) باشیم.

قلعه نویی با بیان اینکه امسال به دلیل اینکه اولین سال است که در مسیر برگشت هستیم، موکب را در منزل پدری آقای داوری پورف مسئول کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی برپا می شود، گفت: موکب منتظران ظهور شهر کارچان به مدت ۸ روز، ۴ روز قبل از اربعین و ۴ روز بعد از اربعین به زائران اسکان داده و خدمت رسانی می کند.

وی با اشاره به اشتیاق بچه های کانون برای برپایی این موکب بیان کرد: بیش از ۳۰ نفر از اعضای کانون در این موکب فعالیت دارند که در ایام اربعین به صورت شبانه روزی به زائران خدمت می کنند.

وی ادامه داد: این موکب در حال آماده سازی توسط جوانان کانون و خادمان است و از ۳۱ مرداد ماه دایر و تا ۷ شهریور به زائران خدمات ارایه می دهد.

کد خبر 1775994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha